Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Shg har for nuværende tilbud på den gamle udgave af Philips Cinema 21:9 (56PFL9954H) http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Philip ... =edbpriser
Er der nogen der ved om man kan få det billigere andre steder? Og om det er en fast pris indtil de løber tør?

Jeg er også lidt usikker på om det kan betale sig at slå til nu, eller om man skal vente og se hvad det nye har at byde på. Men den nye model (58PFL9955H/12) bliver med al sandsynlighed en ordentlig slat dyrere end det nuværende tilbud, korrekt?

Grunden til at det lige er Cinema 21:9'eren jeg har kig på, er at konen og jeg i længere tid har gået og diskuteret en erstatning til det nuværende 32" HD-ready tv vi har nu. Jeg er film-interesseret, og vil gerne op i en skærmstørrelse der kan giver bare en nogenlunde god oplevelse. Samtidig vil hverken hun eller jeg gide se tv-avis på en for stor skærm, da jeg intet behov har for at opleve Jes Dorph's hudorme på nært hold... Jeg har så gået og snakket lidt for en 42"+projektor løsning, men hun har sgu' ikke rigtig været til at sælge på ideen om en kasse oppe under loftet og et lærred ned af væggen. Og det stående kompromis om en 50" fladskærm stiller ikke rigtig nogen af os tilfredse, da det bliver for stort til hende (og mig til normalt tv-kiggeri, hvilket vi heller ikke gør os så meget i), og lidt for lille til mig når film-mesterværkerne skal nydes i sofaen 5 meter fra tv'et. Så derfor virker 21:9 løsningen som en rigtig god løsning for os, da film kan ses i bredformat, på hvad der svarer til en 62" hvis det er native cinemascope, og ellers skulle "stræk"-indstillingen efter sigende også virke udemærket til 16:9 film, efter hvad jeg har hørt? Samtidig behøver vi ikke se nyheder på en monster skærm, og selv om det er en stor skærm, ser den både lidt mindre ud pga. det ekstra lange format, og samtidig er det noget ikke alle har, hvilket måske også kan være et plus i bogen for min kone. Det sender ihvertfald et andet signal end et stort alm.widescreen.

Hvad synes I, er jeg/vi helt galt afmarcherede?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør nok få set Philips' model i virkeligheden for den er jo ikke just diskret. Hvis en 50" skærm er for dominerende i dit hjem, så vil denne model nok også skæmme stuen.
Af UmbraClaw
Tak for det hurtige svar :-)

Jeg synes personligt ikke at en 50" vil være for dominerende, vi har en ret stor stue hvor det sagtens kan passe ind. Så det er sådan set mest konen der skal overtales, og jeg har på fornemmelsen at hun måske vil være lidt mere villig til at bide på når det dels er en lidt mere elegant form (meget mere aflangt end normalt widescreen, hvilket æstetisk bedre burde kunne passe ind hos os), og dels sender signaler om at vi ser film i stedet for tv...

men du har helt ret i at vi nok skal have set det i virkeligheden først. Nogen ide om hvor de har et stående, nu da det jo sådan set er udgået fra markedet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har set den engang i Fona i Lyngby Storcenter, men om de stadig har den hængende ved jeg ikke. Det kan man nok ringe og spørge om.
Af Martin Sjøstrand
Fona inde på strøget i København, havde den også hængende sidst jeg var der
Af UmbraClaw
Martin Sjøstrand skrev:Fona inde på strøget i København, havde den også hængende sidst jeg var der
Tak for svaret :-)
Hvornår var det ca?
Af Martin Sjøstrand
En måneds tid siden, men det har hængt derinde længe