Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klopf
Jeg kan kun sige held og lykke :)
Indtil videre er jeg meget meget tilfreds med mit. Jeg går nok lidt mere op i om billedet er frit for artefakter og andet støj end om farverne nu også er helt ægte. Og ud fra den vinkel, er det virkelig et godt billede. Jeg synes faktisk også at lyden er ok. Den bliver bedømt lidt negativt, og det er nok ift. tykkere skærme hvor der er plads til dybere højttalere. Men ift. hvor tynd skærmen er og ift. det LG jeg først havde købt. er der rigtig god lyd.

Jeg har lidt kvaler med at få wifi-delen til at køre. Dvs. der er forbindelse, men de mapper jeg ser på pc'en er tomme når jeg ser dem på TV'et. Der ligger film, musik og billeder. Jeg har købt Samsungs dongle og forbindelsen er såmænd fin nok. Og jeg har downloadet PC SHARE MANAGER og går ud fra den også kører som den skal.
Af Mysen
Og farverne ligger tæt på reference, når den er kalibreret, så det er nu ikke så ringe endda. AV-Forums anmelder gav faktisk også lyden en lille tommel opad. Det er set bedre, men så sandelig også værre og jeg tænder faktisk kun min forstærker ved spil og film.

Dlna:
har du internet tv?
har du i PC Share Manager været inde at tillade dit tv adgang?
Har du tilladt dit tv adgang under windows netværk?
har du delt dine filmapper i Pc Share Manger og trykket opdater?
Husker du at skifte til PC Share Manager, når du åbner medieafspilleren på tv'et? Den starter automatisk med den harddisk, der optages på.
Deler du filer, der understøttes af dit tv?

Håber vi lige kan finde lidt udelukkelser, og så skal det nok også snart virke ;)
Af Klopf
Mysen skrev:Og farverne ligger tæt på reference, når den er kalibreret, så det er nu ikke så ringe endda. AV-Forums anmelder gav faktisk også lyden en lille tommel opad. Det er set bedre, men så sandelig også værre og jeg tænder faktisk kun min forstærker ved spil og film.

Dlna:
har du internet tv? Ja, det virker upåklageligt
har du i PC Share Manager været inde at tillade dit tv adgang? Ja
Har du tilladt dit tv adgang under windows netværk? Ja. Under mediedeling er der 2 forekomster af TV-50C7700 og begge er tilladt.
har du delt dine filmapper i Pc Share Manger og trykket opdater? Ja. Jeg har klikket på opdaterings-ikonen som er 2. fra højre. Nr. 1 fra højre har jeg også prøvet, men der sker tilsyneladende ikke noget.
Husker du at skifte til PC Share Manager, når du åbner medieafspilleren på tv'et? Den starter automatisk med den harddisk, der optages på. Ja, jeg har 2 enheder at vælge imellem. Den ene er tilsyneladen min PC's navn og så er Windows Media Player involveret med et ikon. Den anden er PC Share Manager, og det er den jeg har valgt.
Deler du filer, der understøttes af dit tv? Jeg har ikke tjekket en positiv-liste over filtyper. Jeg kan se alle de mapper jeg har delt, og jeg kan åbne dem, men de er tomme. Jeg kan dog se billeder i en af mapperne. Det er JPG-filer, men det er det også i de andre mapper. De er muligvis en smule mindre.
Mine mp3-filer og mine avi-filer kan jeg slet ikke se.

Håber vi lige kan finde lidt udelukkelser, og så skal det nok også snart virke ;)
Af Mysen
Hmm.. Det virker godt nok skørt. Umiddelbart har du jo gjort de ting, der skal til for at få det til at virke...

Jeg ved ikke, hvad der er galt, for avi og mp3 understøttes i hvert fald herhjemme. Har du tjekket om tv'et æder film eller mp3 fra en harddisk/ stick?
Af Klopf
Det virker fint fra et usb-stik.
Af Mysen
Så beklager jeg, at jeg nok ikke kan hjælpe. Jeg aner ikke, hvad der skylder dine problemer, for hvis der er lavet tilladelse imellem dine apparater og din streamserver og dine filer understøttes af tv'et så er det hverken router eller mediestreamer, der fejler.

Den sidste mulighed jeg kan komme på er, at du muligvis skal have gjort dit netværk til et privat netværk, hvis det ikke allerede er det, da det er muligt din firewall i routeren ikke tillader større filer på et offentligt netværk.

Jeg ved ikke en bjælde om routere, men måske du kunne lave en ny tråd med en mere fangende titel, så nørderne ser dit problem, og muligvis kan hjælpe dig.
Af Klopf
Jeg afinstallerede PC Share Manager og vælger nu selve PC'en som enhed. Det virker.
Af Mysen
Nå, jamen det er da super... :)

Lige indtil du finder ud af at WMA ikke understøtter MP4 som en filmcontainer. Det kan man dog komme udenom ved at vælge mkv filer istedet.