Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godaften folkens.

Har nu I længere tid haft mit flotte tv stående på sin fod, hvor det egentlig også har gjort det helt fint, men har bestemt mig for at det er tid til at få det op på væggen.

Mit problem opstår dog, da:
1. Jeg ikke har den store forstand på de forskellige vægbeslag
2. Jeg ved ikke hvad vesa standard mit tv kører med, og kan ikke finde dette nogle steder.

Så hvis der var nogen der kunne fortælle mig hvad VESA standard mit tv kører med, eller endnu bedre give mig et par forslag til nogle vægbeslag ville det være helt fantastisk.

På forhånd tusind tak.

-Langi
Af SGADK
Hej..

At hænge et tv op er ikke så svært. Man skal dog gøre sig nogle overvejelser. Skal det kunne dreje? Hvis ja, skal det så være op og ned, eller begge dele. Skal det sidde helt flat til væggen eller, må det gerne hænge ud?
Der er mange spørgsmål man skal gøre op med sig selv inden man går igang.

Hvis du skriver, hvilket model TV du har så burde det være til at finde ud af, hvilket beslag type du skal have. Derudover må du også gerne skrive, hvilket krav du har til beslaget.
Af Langi
Hej igen. Kan godt være det er let at installere, havde jeg egentlig også regnet med, mit større problem var at finde et rigtigt beslag.

Med hensyn til funktionen, skal tv'et bare hænge flat på væggen, ikke nødvendigt med yderligere (har heller ikke penge til det), så bare en dejlig simpel løsning, der kan klare noget gods.

Angående modellen af tv'et, stod det jo nu engang i min overskrift, at det er et "Panasonic Tx-P50X10", og har prøvede at kigge efter størrelsen, både rundt ved forhandlere af tv'et, og på panasonics egen side, uden held, hvilket er grunden til jeg skriver her.

Endelig for et halvt års tid siden, købte en veninde af mig den mindre version af dette tv (42"), hvor vi kontaktede SHG for at høre om et bestemt beslag passede dertil, hvilket vi blev svaret ja på, da det så endelig kom, passede det alligevel ikke.. Så vil bare gerne lige være sikker på at jeg får det rigtige, for at ikke stå med en situation hvor jeg risikere ikke at kunne returnere det, eller bare lader min fragtpenge gå til spilde.