Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Trisse
Jeg skal ud og investere i et nyt fjernsyn og har fundet frem til de to ovenstående skærme.. Men da jeg ikk har nogen større professionel ekspertise håber jeg på lidt hjælp herinde fra :)

Skærmen skal primært bruges til at se film på (blu-ray), og fjernsyn via digitale kanaler, og jeg sidder ca 5 meter fra skærmen :)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej :)
Af Colt
der er jo ca 6000,- forskel på de to tv.. Er helt enig med din "stil" for det er begge 2 kanon flotte tv og står begge skarpt.. Til film og den afstand ville jeg spare de 6k og tage 60pk950n..
"vil dog tilføje at skulle jeg hænge det op på vægen er 850'eren et lidt flotte i det helt smalle"

Held og lykke med købet.. Du vil blive kanon glad for dem begge "1 vote for 950n herfra"
Af Trisse
Man kan få 950´eren til 14700 på justbuyit. dk, og 850´eren til 16400 på cinemagic.dk, så forskellen er ikk så stor :) Billedet er helt klart det vigtigste da jeg ikk bruger mange af de andre "fancy" funktioner på fjernsynet :)
Af Gaco
60"+ er vejen frem når du sidder så langt væk ;)

Derudover at PK langt billigere og giver bestemt ikke noget dårligere billede. Skærmene har hver deres fordele og ulemper, f.eks. viser LE850N svage horisontale "bånd" eller color banding mens PK950N ikke vil være helt så lysstærk ift. LE850N hvilket dog kun rigtig vil kunne mærkes i de aller lyseste stuer. PK950N summer meget lavt fra bagsiden når det er tændt, men ved den afstand vil man overhovedet ikke høre det (og selv fra 2m vil det ikke genere medmindre man har fået en halv-defekt model), til gengæld har den meget bedre betragtningsvinkler end LE850N.

Men jeg siger PK950N uden tvivl. Fordi forskellene i billedet er relativ lille ift. pris- og især størrelsesforskel, der er relativ stor, begge i PK950N's favør. 20% større skærmareal ftw ;)
Af Colt
har set dem begge live.. og jeg er kæmpe fan af 950n.. har selv bestilt et 760n "lillebror" med stort set samme billed.. Og plasma er kanon til film / blue-ray.

Og ja skulle faktisk også til at foreslå justbuyit dem har jeg har købt igennem flere gange og skulle der været et problem bliver det hurtigt et no problem.
Af Trisse
Kan godt se at der er meget der taler til PK950 fordel.. Specielt hvis ikk der vil være nogen mærkbar forskel billedet..

Så kan man ligeså godt få de ekstra tommer, og spare de par tusinde :)