Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Dav
Har læst stort set alle tråde jeg kan herinde om LG's pk950/n og dvs. med pk750/n.. Men da 760n lader til også at være en fin mulighed til prisen ville jeg høre om nogen ved hvad forskellen er på 760n og 950n..

Jeg startede oprigtigt ud med at ville have en 50pk550n.. Men eftersom de ikke kan leveres og jeg er ret vild med designet på 750/760/950'erne.. Er jeg så gået med til det skal koste lidt ekstra.. Spørgsmålet er så hvor meget og hvad jeg egentlig får for pengene på disse modeller..

Har været i kontakt med CineMagic som efter lidt skuffende handler nu kunne tilbyde mig 50pk950 "uden N" med dongle og den ekstra magic stick remote til 8450,- ( er jo nok impoteret )
Og kunne få 50pk750 til 7000,-

for lige hurtigt at sammenligne kan jeg få via føniks computer: alle N= Nordic versionerne til :
950n = 8600,- 760n = 7600,-..

Jeg ved det hele står lidt rodet og kan være lidt svært at finde rundt i.. Men det er præcis samme problem jeg har.. kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bruge mine penge da min pengepung og nærighed ikke er helt vild med at smide 500-2000kr ud i det blå uden præcis at vide hvad jeg får ekstra for dem.. Så hvis nogen skulle ligge inde med noget viden om 750 - 750n - 760n - 950 - 950n da jeg "tror" alt efter hvor man læser at 750 er uden wifi og alt det sjov og 760n er med wifi and so on.. Og om N "Nordic" virkelig er de ekstra penge værd eller om egj skal skyde hul i det. alle 50pk modeller.. og lidt køber råd ville jeg være meget glad.. Håber på lidt hjælp
Af daniel2561
Halløjsa..

Jeg har selv en pk760'er som jeg gav 7100 for dengang jeg købte den og hvor jeg så har købt en 4 årig forsikring ved siden af til 800 kr som beskytter mod pixelfejl og alt der.
Jeg er super tilfreds med mit tv, flot design, fantastisk billed, meget lidt retention og ingen buzz.

Jeg mener at den eneste forskel på 760 og 950 er at den har noget true black filter og at den der wifi dongle følger med.
Af Colt
:) tak.. Så er spørgsmålet om de 1000kr forskel gør noget.. man kan sige dongle er ca 500,- og forsikringen som du nævner er 800,- "hvilken jo nok er bedre end den LG nordic service" :P Bare pisse unfair at man nu ikke kan få 760 "uden N" til mindre en 7300+ hos forhandlere jeg ikke er helt vilde med... "burde det ikke gå den anden vej?!?!?"
Men er glad for at høre du er glad / tilfreds med dit.. Håber jeg også jeg bliver med midt hvad så end valget flader på nu her.. står stadig lidt mellem de 760/950 +- N modellerne..
Af THM
pk760 sku være rigtig fin til prisen der er så vidt jeg ved ikke det store spring op til pk950, så vidt jeg ved er det man betaler ekstra for wifi og true black filter, som vist ikk gør den store forskel....
Af mjkc
Jeg har en 950n købt hos justbuyit i maj måned. Er super tilfreds med skærmen og kan kun anbefale den. Jeg har sat den op efter testen her på Flatpanels og det hele fungerer rigtig godt.

Jeg har ingen erfaringer med 750/760 modellerne, men kan varmt anbefale 950'eren.
Af Morten_J LG
Hej,

Jeg vil lige komme med en indskudt bemærkning, der som sådan ikke har noget med forskellene på de enkelte skærme at gøre.

Vi har ladet PK750N udgå på det nordiske marked, hvilket i sagens natur betyder, at de forhandlere der har disse er importeret. Blot ment som venlig information.
Af Colt
Tak Morten.. Den er også udgået lidt i mit valg.. står stadig på vippen mellem 760n og 950n.. Har fulgt med i et par tidligere om 950n hvor i har været ude og samle det op et par gange med pixel fejl.. Men hellere det end at stå med et importeret og være på røven.. "som en lille side bemærkning" syntes jeg det er super cool at se LG / du Morten viser denne type for interesse for dette forum og kundeservice.. et side spørgsmål er : til 950n følger der ikke den lille magic stik med nogen steder her i landet ?? "ekstra betjening"

mjkc har også læst et par af dine indlæg her på siden og kan se der bliver backet en del op omkring din holding til 950'eren.. Så må nok spytte lidt mere i kassen og snuppe sådan en.. så må kæresten nøjes med et par gode film til jul der kan nydes på det ;)
Af Morten_J LG
Hej Colt!

Tak for de pæne ord - det glæder mig og er der spørgsmål til vores produkter er du og andre naturligvis velkomne til at sende mig en PM da jeg ikke læser alle tråde igennem! Har jo et arbejde at passe også! :)

Mht. Magic Remote så må jeg desværre sig nej, den medfølger ikke til PK950N - vi var ret overbeviste om tidligere på året, at den ville følge med og det fik vi desværre også meldt ud herinde til stor fortrydelse efterfølgende hvilket vi selvfølgelig har lært af.

Dit næste spørgsmål vil givetvis være, om det er muligt at "opdatere" TV'et til at kunne betjenes af Magic Remote og her må jeg desværre igen skuffe dig.

Jeg håber ovenstående har været informativt - ellers er du naturligvis velkommen til at kontakt mig igen.

Håber ligeledes at dit valg stadig ender på en LG :)

Fortsat god dag!
Af Colt
nå justbuyit sælger 760n'eren til 7200,- og virker som et godt sted, så tro jeg ryger på sådan et.. da 950n ryger op i små 9300kr også.. og hvis eneste forskel er dongle / magic wand og black filter så tror jeg ikke min pengepung her op til jul er så glad for de ekstra 2100 difference... Er glad for alle jeres indlæg og har kun hørt godt om begge så håber ikke jeg bliver skuffet :)

Nogen der har erfaring med kalibrering af 760n eller skal jeg gå efter 950 målene fra testen herinde ?
Af Lars K
Med mindre justbuyit har fået en eller anden special aftale i hus så følger der ingen magic wand fjernbetjening med til den nordiske udgave af 950. Den er skiftet ud med en lille ordinær ekstra fjernbetjening.
Af Colt
det er også den info jeg har kunnet nå frem til.. men talte med sælger og han havde selv samme tv i egen stue.. og gjorde det meget klart at de solgte dem med magic wand og dongle... Men bekræft jo bare valgtet på 760n hvis det er som du siger..
Af Shutdown
Jeg får en 706N ind af døren på tirsdag, så kan jeg komme med en hurtig vurdering. Hvis ikke den er wauuw sender jeg den retur og så køber jeg kompletts tilbud på den 3D skærm ( Samsung TV PS50C685 )
Af Colt
nooo nu fik du mig da helt op af stolen her.. for jeg bestilte også mit 760n igår aftes.. men så så jeg det tilbud hos komplett og det virker da helt sindssygt hvad man får for pengene der.. "designer er så ikke helt i samme klasse" but still tho.. skal da godt nok også lige tænke det igennem igen.. vil meget gerne høre tilbage fra dig med dit og hvad du syntes!
Af Shutdown
Ja, vi må lige skrive sammen om skærm. Hvornår skulle du modtage din.? Og hvorfor fa.... er der ikke nogen der har testet den Samsung PS50C685 Fra komplett.?