Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ohøj!

Jeg har tidligere købt et LGLD750N, som har indbygget DLNA - om det er klient eller renderer, ved jeg ikke.

Mine spørgsmål er følgende:

Når jeg nu streamer DLNA indhold fra min PC til mit tv, hvor bliver dette så renderet?

Sådan som jeg forstår det, er det min PC der renderer det, og da jeg har en kæmpe codec-pack på denne, kan jeg afspille 'alt' indhold på TVet, da den blot streamer det fra PC'en.

Kan dette passe?

Tak for svar - Michael
Af Mysen
Nej. Desværre. Der er kun de forud indstallerede codecs på dit tv, der bestemmer, hvad du kan se og hvad du ikke kan se. Du kan se i din manual, hvilke formater dit tv understøtter. Og så skal du være opmærksom på at trådløs streaming hurtigt bliver svært ved HD film, selv om du har en god router.
Af katnegermis
Så forstår jeg bare ikke at jeg, ved at installere software på min PC, kunne få mit TV til at afspille filer, det tidligere ikke kunne afspille.

Det var netop på grund af dette, jeg fik ideen om at min PC konverterede filerne on-the-fly, til noget mit TV kunne forstå.

- Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal indstille hvor mange kerner min pc har, samt have en buffer (på op til 600mb) på PC'en, i den software jeg bruger - PS3 Media Server.
Af Mysen
Har du sat den til med HDMI? Ellers så lyder det altså underligt, at du skulle få noget ud af at installere codecs på din computer.
Er der nogen der ved om det er muligt at streame DLNA fra IMac til Samsung PS50C7705 - det er ikke lykkedes indtil nu?
Skal man installere PC Share Manager hentet fra Samsung websted? Så vidt jeg kan se findes det kun i Windows version.
Jørgen
Af netfors
katnegermis skrev:Så forstår jeg bare ikke at jeg, ved at installere software på min PC, kunne få mit TV til at afspille filer, det tidligere ikke kunne afspille.

Det var netop på grund af dette, jeg fik ideen om at min PC konverterede filerne on-the-fly, til noget mit TV kunne forstå.

- Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal indstille hvor mange kerner min pc har, samt have en buffer (på op til 600mb) på PC'en, i den software jeg bruger - PS3 Media Server.
Måske et dumt spørgsmål, men er ps3 media server ikke program til at streame over en ps3? det har ikke noget med DLNA streaming til tv'et at gøre.
Ps3 media server bruger, som du ganske rigtigt siger, pc'en til at konvertere video til noget ps3 kan afspille. Men derved kører du jo også signalet igennem ps3'eren. Og bruger altså ikke tv'ets DLNA funktion!
Ved ikke om jeg har forstået det rigtigt?
Af katnegermis
netfors skrev:
katnegermis skrev:Så forstår jeg bare ikke at jeg, ved at installere software på min PC, kunne få mit TV til at afspille filer, det tidligere ikke kunne afspille.

Måske et dumt spørgsmål, men er ps3 media server ikke program til at streame over en ps3? det har ikke noget med DLNA streaming til tv'et at gøre.
Ps3 media server bruger, som du ganske rigtigt siger, pc'en til at konvertere video til noget ps3 kan afspille. Men derved kører du jo også signalet igennem ps3'eren. Og bruger altså ikke tv'ets DLNA funktion!
Det har du desværre ikke forstået rigtigt. "PS3 media server" softwaren som jeg linker til, ER en DLNA server - den er lavet til at understøtte PS3'en, men understøtter også en del andre DLNA klienter.

Jeg er ret sikker på at jeg forstod det rigtigt første gang - der er nemlig en transcoder indbygget i programmet, som - så vidt jeg har læst mig til - konverterer input til MPEG2, som de fleste DLNA-klienter kan forstå. Så det bliver altså renderet på computeren, og sendt videre til en DLNA-klient, som MPEG2.
Af netfors
katnegermis skrev:
netfors skrev:

Det har du desværre ikke forstået rigtigt. "PS3 media server" softwaren som jeg linker til, ER en DLNA server - den er lavet til at understøtte PS3'en, men understøtter også en del andre DLNA klienter.

Jeg er ret sikker på at jeg forstod det rigtigt første gang - der er nemlig en transcoder indbygget i programmet, som - så vidt jeg har læst mig til - konverterer input til MPEG2, som de fleste DLNA-klienter kan forstå. Så det bliver altså renderet på computeren, og sendt videre til en DLNA-klient, som MPEG2.
Jeg tror du har ret i at ps3 media server kan "konvertere" video signalet til noget som tv kan vise!! Det er, så vidt jeg ved, det samme den gør, når man kører igennem en ps3 ;) Jeg vidste bare ikke at ps3 media server også virkede som DLNA server. Jeg bruger det ikke selv!!

Men som sagt tro jeg du har ret. O_O