Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr.Banana
Hej Tazzyted
Virker heller ikke med Yousee i Glostrup.
Forstår ikke hvorfor det kun virker nogen steder i landet med Yousee.
Er der nogen der kan forklare det???? :s
Af Thure Jensen
Tazzyted skrev:Super Thure jeg glæder mig til at høre resultatet!

Casiraghi: JA desværre er dette er velkendt problem for Samsung sammen med Stofa (måske også Yousee) og de arbejder meget på sagen, jeg er i ugentlig dialog med deres tekniske chef i DK dog uden det store held endnu, men han tager det meget seriøst, men de har bare ikke en løsning på det endnu. Men gør dig endelig den ulejlighed at ringe til dem også, jo flere vi presser på.... Det kan efter min mening ikke være rigtigt at et tv i den klasse har fejl fra producneten af fra start og det ikke er løst endnu!
Nu har jeg prøvet at optage og der var det den rigtige titel der kom på, men hvis jeg ser live tv og går i info kan den godt hænge i kanaloplysningerne.Er ellers meget tilfreds med dette TV.
Af Tazzyted
Mr Banana: Samsung sagde at nogen kunne også opleve det alt efter hvilken antenneforening de var med, de kunne godt ændre på signalet som kom fra Yousee, men mere ved jeg ikke, men mystisk er det da at nogen med Yousee kan og nogen kan ikke.... har du haft fat i Yousee?

Thure:
Okey så den timer optagelse du har lavet fra EPG står nu i din optageoversigt med den rigtige titel? ØV :) gid det var mig.... men du siger du godt ved tryk på info knappen kan opleve at den aktuelle udsendelse ikke har den rigtige tittel fordi EPG ikke er opdateret? det er nemlig også præcist det jeg oplever med min og derved den forkerte tittel i oversigten. Jeg har sågar siddet og målt og det passer mere eller mindre hver gang med at den skifter når der er gået 1 min 20 sek hvor fjernsynet er i gang med at optage og har givet den forkerte tittel på udsendelsen.
Du har ikke nogen andre indstillinger som kunne gøre nogen forskel vel? landekode, tid osv....
Af Mr.Banana
Jeg havde fat i Yousee, kort tid efter jeg havde fået mit fjernsyn "maj måned". Dengang sagde de at det var Samsung der havde problemet og dem der skulle kunne rette det.

Jeg optog 4 Harry Potter film i weekenden og de stod alle med den rigtige titel. Ved ikke om det er tilfældigt eller om det er blevet rettet hos mig. Skal give en melding når jeg har optaget noget mere.
Af jln
Flere nævner problem med kanalliste efter opdatering af software - hvordan optager man kanalliste på usb?
Har hidtil kun brugt usb til afspilning og til automatisk usb HD optagelse af udsendelser.
Har også blandede erfaringer med kvaliteten af det - har YouSee Storkøbenhavn Værløse - nogle gange kommer hele optagelsen ikke med - andre gange forkert titel.
Hvad kan man gøre?
Jørgen
Af Mr.Banana
Inde i indstillingerne der hvor kanallisten er, kan du vælge at overføre kanallisten til en usb. Samme sted importerer du den fra hvis du får brug for det som f.eks. efter den nyeste opdatering. Måske er det rette med titlen i den nyeste opdatering - ved ikke endnu.
Hvis hele optagelsen ikke kommer med, kan det vel være fordi at udsendelsen er forsinket i forhold til tiden.
Kan du i Værløse se det lille billede, når du er inde i tv guiden?
I Værløse You See er der billedikoner i Media Library på min Samsung PS 50C7705 men en optagelse sat til recording gennem guide starter ca. 2 minutter for tidligt og oftest stopper den tilsvarende før udsendelsen er slut. Irriterende og ødelæggende for filmoplevelser.
Ellers er det jo skønt at kunne optage fx film i digital kvalitet men en streg i regningen at hele filmen ikke kommer med.
Skal man virkelig være tvunget til at gå tilbage til Hard Disk optagelse - og så kun i analog kvalitet?
Jørgen
Af Mr.Banana
Kan se at du har postet dit spørgsmål angående optagelse i mange tråde.

Jeg har tidligere gjort det, at jeg satte den til at optage programmet lige efter, så optager den videre uden pause og du får misser ikke noget.
Jeg sletter som regel mine optagelser, når jeg har set dem og så kan det jo være lige meget, om jeg optager både programmet før og efter.
Hvis optagelsen bliver korrekt kan du jo bare slette det overflødige, men du er da sikker på at få det hele med.
Af jln
Hej igen
Tak for svaret
Hvis jeg gør som du skriver, altså sætter den til at optage lige når en ønsket udsendelse er startet, så skal TV'et vel være tændt til udsendelsen er færdig?
Slukker den i så fald selv, hvis man er gået i seng?
Via forudprogrammeret guide behøver TV'et jo netop ikke at være tændt?
Jørgen
Af nve
@Mr.Banana Har overhovedet prøvet at vælge search mode til "full"? Som jeg forslog dig? syntes ikke rigtig det fremgår af dine kommentarer.

Hvis der laves andet end en full search virker det lille billede i EPG guiden ikke.
Dette er testet på både et Samsung tv og et Sony tv.

Mvh
NVe
Af Tazzyted
Nve: kan du ikke komme med en udførlig guide til det fordi jeg kan/ved heller ikke det du siger :-)
Af nve
Menu ->
2 ned ->
en højre ->
Auto Store ->
vælg Antenna Source: 'Cable' og Channel Source: 'Digital' ->
Next ->
Search Mode: Full (default Network) ->
Search

Mvh
Nve
Af Mr.Banana
nve: Når jeg går ind i "søgetilstand" har jeg ingen valgmuligheder. Det er kun muligt at vælge - hurtig.
Er det et c8705 3d tv du har?
Tænkte bare, at det måske kunne være derfor vi ikke har de samme valgmulighedder.
Senest rettet af Mr.Banana 19 nov 2010, 16:53, rettet i alt 1 gang.