Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hwad
Jeg ved der er skrevet meget om wireless forbindelse med samsungs usb dongle men jeg kan ikke læse mig til en løsning af mit problem.

Jeg har Telenor bredbånd med wireless router der har en speciel firmaopsætning da det er medarbejder bredbånd.

Normalt tilslutter jeg PC'er til wireless med et kodeord der indeholder både tal og bogstaver uden problemer.

Min wireless forbindelse er WEP

Når jeg prøver at tilslutte mit samsung 8050 via samsungs dongle bliver jeg bedt om at indtaste en en sikkerhedsnøgle hvor jeg kan indtaste fra A - F og tal. Min password består af bogstaver og tal, men andre bogstaver end A - F.
Hva gør jeg?
Jeg har fået tilsendt en webkey fra Telenor som jeg har indtastet og det virker heller ikke.
Jeg er desperat og har ikke forstand på routere og den slags.

Er der en der kan forklare mig hvordan jeg får forbindelse.

På forhånd tak.
Af evilguy
Få Telenor til at rette din kode til WPA eller WPA2 kryptering, og dine problemer forsvinder som duk fra solen.

WEP kryptering er noget djævlen har opfundet.
Af hwad
Hej johnny.

Har talt med Telenor og det kan ikke ændres da der er en erhvervsløsning.

Iflg samsungmanualen kan mit tv godt håndtere WEP.

Andre forslag?
Af evilguy
Så må Telenor kunne oplyse dit kodeordet i HEX værdi (de underlige tal fra A-F og talværdier).

Ellers prøv at udregne HEX værdien - måske denne hjemmeside kan hjælpe: http://www.andrewscompanies.com/tools/wep.asp (Ved ikke om det virker)
Af Mr.Banana
Har du husket at skifte til små bogstaver?
Kan huske da jeg skulle sætte min op, at det var store som udgangspunkt. Så jeg bøvlede også med det indtil jeg opdagede at jeg skulle skifte til små bogstaver.