Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gr3y
Hmm, synes bare det bliver overdrevet blurred hvis jeg sætter sharpness til at være negativ. [edit]
Af Tape Connection
Gr3y skrev:
Jeg er blevet opmærksom på at den Amerikanske udgave understøtter 1080p over komponent, desuden understøtter den noget YUV gøjl. Det gør EU udgaven ikke.
YUV _er_ component...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Gr3y skrev:Hmm, synes bare det bliver overdrevet blurred hvis jeg sætter sharpness til at være negativ. [edit]
Det er tit det førsteindtryk man møder, men det er også derfor jeg anbefaler, at man lader det stå sådan i en dag eller to. Så ændrer man ofte mening.
Af Gr3y
Gr3y skrev:Så vidt jeg kan forstå er 46XD1E og 52XD1E én generation nyere, og har derfor bedre kontrast og sort + 2ms bedre responstid.
Jeg har en update til overstående.
Det er faktisk kun 42 tommer udgaven som bliver outsourcet til en anden fabrikant.

At 46 og 52'eren så har bedre stats må kunne forklares ud fra at de er betydeligt dyrere.
Af PerG
Hejsa,
Har selv lige fået en Sharp 37XD1E i går. Har godt nok haft en fladskærm før, men dette er min første med HDMI. Har en dvd afspiller med HDMI udgang og har forbundet dem. Problemet er, at der er ingen billed (kommer på i et kort øjeblik engang imellem men ellers sort) og lyden hakker. Er der nogen der har samme problem med dette? Er ikke sikker på om det er fjernsynet, kablet eller DVD afspilleren. Afspilleren har fungeret uden problemet indtil videre med en HDMI-DVI kabel. Vil helst ikke gå ned og bruge component, da hele formålet var jo at bruge HDMI. Har prøvet at lege med HDMI indstillinger i connections, men der sker ikke det helt vilde. Og der fremgår ikke noget tydeligt i manualen.