Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karl Dauv
Hejsa...

Jeg er ved at kigge på fjernsyn, men er MEGET i tvivl om hvilket...

Det skal hovedsageligt bruges til normal tv kiggeri og film, men skulle også gerne kunne spilles på engang imellem og måske endda sluttes til computeren (sker meget sjælent)
Skal helst være 46'' eller deromkring og ligge mellem 8000 - 10000,- prismæssigt.

Har haft flere modeller under luppen bla. Panasonic G20 og flere af Samsungs modeller.

3D er jeg mere eller mindre ligeglad med

Håber der er nogle der kan hjælpe

/Karl Dauv
Af akanhjo
Du skriver et indlæg som er identisk med mange mange andre, se dem først og vurder. Hvis ikke det er nok så kan du begynde at læse nogle af alle de artikler der er herinde på siden om teknologierne + guides. Ydermere er der også en kæbsanbefalingsliste du kan kigge på.

Men nu du spørger så skal du vælge plasma.

Om lidt er der en der skriver at du skal købe LED.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Ved "forsigtig" brug til spil, især i starten ( de første 200 timer ), kan plasma anbefales.
Denne teknologi giver også det bedste billede, og stor skærm erhverves for mindre end lcd/led.
Af mundt
Køb LED :-)
Af Klopf
Jeg er som dig i købsfasen og har nogenlunde sammen krav som dig.

Hvis du VIL have tyndt TV, vælger du LED. Og der kunne du kigge på Samsung UE40C7705, eller modellerne deromkring. Måske den der hedder UE46C6015 eller UE46C6005. Har ikke helt styr på priserne, men det er nok i det lag. Eller også Sony-modellerne NX700, HX800 f.eks. NX700 er meget meget flot TV (synes jeg). Så vidt jeg har forstået har TV'et ikke de store handicap. Det har ikke 3D men det er du jo også ligeglad med.

Hvis du kan acceptere lidt tykkere apparat, kan du vælge en af plasma-skærmene, da du efter manges mening får et bedre billede og det endda til en lavere pris. Prøv f.eks. at tjekke Panasonic V20, der fåes i de rigtige tommer, og som skulle være noget af det bedste.

Jeg kan ikke selv se den store fidus i LCD-skærmene uden LED, men den findes sikkert.

...alternativt skal du undersøge det tip jeg fik i en anden tråd. Samsung PS50C7705. Det er en plasmaskærm på 50 tommer. En af fiduserne er at den er ret tynd. Tæt på LED-tynd, og det er i min optik ret attraktivt.
Af Steen Bay
Klopf skrev:Jeg kan ikke selv se den store fidus i LCD-skærmene uden LED, men den findes sikkert.
Fidusen er at man med et 'almindeligt' LCD-TV tit får en bedre billedkvalitet (pga. en mere ensartet baggrundsbelysning) til en betydeligt lavere pris end den tilsvarende LED model.
Af lennon
mundt skrev:Køb LED :-)
Synes faktisk der har været lidt stille omkring køberne af Samsungs C8705 . Men du er tilfreds, og ville købe samme produkt igen her og nu ?

Diverse anmeldere har nemlig ikke just vendt tommelen opad mht rå billedkvalitet - når de sammenligner LCD/LED med de bedste plasma .
Af mundt
Jeg er helt tilfreds med min skærm. Det har måske udfra målinger ikke det BEDSTE billede, men det afhænger jo af øjnene der ser på det. Jeg vil hellere gå LIDT ned på billedkvaliteten og så slippe for risikoen for buzz, retention og burn-in. Mange brokker sig over dimming funktionen, men jeg oplever den ikke så agressiv efter de sidste opdateringer.
Jeg er helt med på at man også betaler en del af de lidt over 20kg til design, men det har jeg det fint med.
Samsung plasmaen er også en super fed skærm, men det må sgu være surt at være en af dem der bokser med et dårligt panel eller en buzzer.
Det perfekte tv findes ikke, så man skal bare gøre op med sig selv, hvor man helst vil gå på kompromis :-)
Af lennon
mundt skrev:Jeg er helt tilfreds med min skærm. Det har måske udfra målinger ikke det BEDSTE billede, men det afhænger jo af øjnene der ser på det. Jeg vil hellere gå LIDT ned på billedkvaliteten og så slippe for risikoen for buzz, retention og burn-in. Mange brokker sig over dimming funktionen, men jeg oplever den ikke så agressiv efter de sidste opdateringer.
Jeg er helt med på at man også betaler en del af de lidt over 20kg til design, men det har jeg det fint med.
Samsung plasmaen er også en super fed skærm, men det må sgu være surt at være en af dem der bokser med et dårligt panel eller en buzzer.
Det perfekte tv findes ikke, så man skal bare gøre op med sig selv, hvor man helst vil gå på kompromis :-)
Enig - du har i min verden markedets flotteste TV ( - B&O incl ! ) . Jeg har i diverse udstillinger testet betragtningsvinklerne,som er det andet kritikpunkt - og detsynes jeg altså er markant ! ? Omvendt har jeg retfærdigvis ikke kunnet spotte den kritiserede ujævne baggrundsbelysning/dimming .
Af mundt
Betragtningsvinklerne kan være et problem, men det er det ikke for mig. Skærmens størrelse gør at jeg ikke kommer så langt ud på siderne. Men køber man en mindre skærm og kan man ikke sidde lige foran den, tror jeg man vil blive generet af de ringe betragtningsvinkler.
Af larsmøller
Jeg synes ikke at jeg har lagt mærke til dimming funktion efter at jeg slår ext dimming over på int dimming i servicemenuen, ellers et kanon billed og fedt design, har et UE46C8705