Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sethos
Godformiddag!

Nu står jeg i den triste situation, at jeg skal have erhvervet mig et HDTV ( Stakkels mig ).

Men da jeg så udvalget af skærme dreje min stol kun en halv omgang, det er jo kæmpe. Men da jeg søgte efter 1080p TV blev udvalget nu noget begrænset og prisen røg i vejret, men det er også okay. Så nu står jeg og kigger på Dette ( Click ) TV. Så er spørgsmålet bare, er dette TV pengene værd og er det ægte 1080p, høre en masse om 1080i?

Overvejer at købe det herfra: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1216

På forhånd tak for hjælpen

Mvh.
Michael
Af Sethos
Undskyld jeg lige skriver igen!

Har læst lidt rundt, der står nogle steder at dette TV kun er 720p og 1080p er en lidt af katalog fejl? Er det sandt?
Brugeravatar
Af klh
Lad mig starte med at sige: Den eneste HD-opløsning dette tv ikke kan køre er 1080p, men det drejer sig sikkert bare om en opdatering i TV'ets firmware.

Jeg har selv dette pragtfulde TV stående i min stue, og billedkvaliteten på de digitale kanaler i f*****e god, selvom det ikke er HD-opløsning. DVD-film tilsluttet med SCART eller komponent ser ligeledes fantastisk ud. Og så er der Ambilight - det er smart! Og det virker. Faktisk vil jeg helst ikke se TV uden at have det tændt, for det giver en vildt fed effekt.

Hvis du vil have et TV, der helt sikkert kan tage 1080i, skal du nok kigge lidt på nogle af Sharps modeller (Btw, panelet i Philips 42PF9731D er faktisk produceret af Sharp - endnu en god grund til at TV'et nok kommer til at understøtte 1080p).

Min samlede vurdering er at dette TV er alle pengene værd - og så ligner det en million når det hænger på væggen, hvis man er til det ;)

Hvis du har andre spørgsmål om det TV, så bare skyd løs! (Gælder også alle andre brugere af dette fora).