Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Man kan se HDTV fra Yousee hvis ens fjernsyn har indbygget kortlæser.

Er der nogen der ved om følgende fjernsyn har Kortlæser / CA-modul /CAM? :

Panasonic 42" Plasma x20
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2581823/ ... ign-Priser

Panasonic 42" Plasma s20
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2582910/ ... ign-Priser

Hvis de ikke har, kan i så anbefale lignende fjernsyn med det?

Udover abbonnement afgift til Yousee (30 kr. pr. måned), skal man derudover betale noget for at se HDTV fra yousee? (vi har den store pakke)

På forhånd mange tak! :)

- Asger
Af lennon
Nogle få HDTV programmer er gratis .
Af Casper M.P.
Hvilke kanaler vil du se i HD? For d. 30. november, figiver YouSee 10 HD kanaler.
Af BrianH
Casper M.P. skrev:Hvilke kanaler vil du se i HD? For d. 30. november, figiver YouSee 10 HD kanaler.
Det er ikke helt rigtigt. Faktisk er det helt forkert. Der kommer godt nok hdtv 30 nov. men det er kun 3 ligegyldige kanaler, nemlig ZDF HD, SVT1 HD og Kanal 5 HD
Af Casper M.P.
BrianH skrev:
Casper M.P. skrev:Hvilke kanaler vil du se i HD? For d. 30. november, figiver YouSee 10 HD kanaler.
Det er ikke helt rigtigt. Faktisk er det helt forkert. Der kommer godt nok hdtv 30 nov. men det er kun 3 ligegyldige kanaler, nemlig ZDF HD, SVT1 HD og Kanal 5 HD
Unskyld det forstår jeg godt nok ikke...

Hvad med 3+ HD, Eurosport 1 og 2 HD, TV2 Sport HD, TV2 Film HD, 6'eren HD (1. Januar) og Nickelodeon HD (1. Marts)???

Jeg ved godt de ikke sender i HD hele tiden, og nogle kanaler sender meget opskaleret, men hvis det er de kanaler han vil se, så er det vel ikke mig der er forkert på den.
Af BrianH
Casper M.P. skrev: Unskyld det forstår jeg godt nok ikke...

Hvad med 3+ HD, Eurosport 1 og 2 HD, TV2 Sport HD, TV2 Film HD, 6'eren HD (1. Januar)???

Jeg ved godt de ikke sender i HD hele tiden, og nogle kanaler sender meget opskaleret, men hvis det er de kanaler han vil se, så er det vel ikke mig der er forkert på den.

Jo, du forstår det godt nok, men 30. nov. er ikke det samme som 1. jan. Du skriver at yousee frigiver 10 kanaler den 30 november, men det er kun 3. Til næste år (1. jan.) kommer der så flere, men 30. nov. er det kun 3.
Af Casper M.P.
Det er da kun 6'eren HD og Nickelodeon HD, der ikke kommer den 30. November. Så må det da være 8 kanaler, de frigiver den 30. November.
Af BrianH
Casper M.P. skrev:Det er da kun 6'eren HD og Nickelodeon HD, der ikke kommer den 30. November. Så må det da være 8 kanaler, de frigiver den 30. November.
Yousee skriver selv:

Fakta
Ændringerne udføres 30. november 2010 med mindre andet er nævnt.

Grundpakken styrkes med ZDF HD, SVT1 HD og Kanal 5 HD

Mellempakken styrkes med TV3+ HD og 6'eren HD (pr. 1. januar 2011)

Fuldpakken styrkes med TV 2 FILM HD, Eurosport HD, Eurosport 2 HD og Nickelodeon HD (pr. 1. marts 2011)

HD-kanalerne ligger clear, hvilket betyder, at du med det rigtige tv med DVB-C og MPEG4 kan kanalerne ses uden kort og boks.

http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/20 ... _HDTV.aspx[/b]
Af Casper M.P.
BrianH skrev:
Casper M.P. skrev:Det er da kun 6'eren HD og Nickelodeon HD, der ikke kommer den 30. November. Så må det da være 8 kanaler, de frigiver den 30. November.
Yousee skriver selv:

Fakta

Fuldpakken styrkes med TV 2 FILM HD, Eurosport HD, Eurosport 2 HD og Nickelodeon HD (pr. 1. marts 2011)

HD-kanalerne ligger clear, hvilket betyder, at du med det rigtige tv med DVB-C og MPEG4 kan kanalerne ses uden kort og boks.

Jeg ved godt hvad YouSee skriver. Han har den store pakke + TV2 Sport HD nu også blive sendt clear, fordi de vil begynde på at samsende med den originale TV2 Sport.
Af BrianH
Casper M.P. skrev: Jeg ved godt hvad YouSee skriver. Han har den store pakke + TV2 Sport HD nu også blive sendt clear, fordi de vil begynde på at samsende med den originale TV2 Sport.
Hvad er det så ved datoerne 1. januar og 1. marts du ikke forstår?
Af Casper M.P.
BrianH skrev:
Casper M.P. skrev: Jeg ved godt hvad YouSee skriver. Han har den store pakke + TV2 Sport HD nu også blive sendt clear, fordi de vil begynde på at samsende med den originale TV2 Sport.
Jeg forstår udmærket godt datoerne. Men jeg ved godt nok ikke hvorfor du kun kan tælle til tre når det så er otte kanaler der bliver frigivet d. 30. november. Og hvorfor skal vi gå ned i så små detaljer??? Der har været andre tråde herinde, hvor jeg også har skrevet det samme, og der uddybede jeg selv at 6'eren HD og Nickelodeon HD først kom senere. Men nu er det slet ikke det tråden går ud på.

Så jeg spørger Asger igen: Hvilke kanaler vil du gerne se?
Af Insany
Casper M.P. skrev:
BrianH skrev:
Jeg forstår udmærket godt datoerne. Men jeg ved godt nok ikke hvorfor du kun kan tælle til tre når det så er otte kanaler der bliver frigivet d. 30. november. Og hvorfor skal vi gå ned i så små detaljer??? Der har været andre tråde herinde, hvor jeg også har skrevet det samme, og der uddybede jeg selv at 6'eren HD og Nickelodeon HD først kom senere. Men nu er det slet ikke det tråden går ud på.

Så jeg spørger Asger igen: Hvilke kanaler vil du gerne se?
Fedt nok, det lyder da hvert fald som om der kommer en del nye HD kanaler GRATIS hvis man har fuldpakken :)
Jeg vil gerne se følgende kanaler i HD:
Tv3
Tv3+
Discovery
Tv2
MTV
Eventuelt også Animal planet

Er det muligt med TDC den store pakke, eller skal man betale ekstra for disse kanaler, eller kommer de blot senere?

- Asger
Senest rettet af Insany 18 nov 2010, 10:07, rettet i alt 1 gang.
Af Insany
BrianH skrev:
Yousee skriver selv:

Fakta

Er du HELT sikker på at man ikke behøves kort for at kunne se HDTV kanalerne?
Fordi det skriver flatpanels.dk da selv på deres HDTV guide om yousee :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Insany skrev:Er du HELT sikker på at man ikke behøves kort for at kunne se HDTV kanalerne?
Fordi det skriver flatpanels.dk da selv på deres HDTV guide om yousee :o
Hvilken guide hentyder du til? Vores artikler har jo en datostempling og udmeldingen fra Yousee er ret ny. Vi skal gerne opdatere vores artikler, men lige netop dén omtalte nyhed er ikke blevet ført med tilbage i tidligere udgivelser.

Mht. hvilke kanaler du gerne vil se i HD, så kan du godt glemme TV3 og TV2. De føres kun i SD uanset hvilken udbyder du har. DiscoveryHD sender derudover kun specielle programmer og følger ikke den normale kanals TV-udbud - en ret ligegyldig kanal i min mening.

BrianH: De kanaler som Yousee undtager med deres bemærkninger i parantes går udelukkende på den sidst nævnte kanal. Dvs. 6'eren HD og Nickelodeon HD. Det skyldes at disse kanaler slet ikke sender endnu, og først vil komme til det fra de nævnte datoer.