Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mazdarati
Hej Alle,

Er der nogen der har erfaringer/meninger omkring dette TV? Det ser jo ud til at være et pænt tv med 2 HDMI porte med HDCP samt to scart og Component in - og så er prisen jo ikke værst!

Jeg skal primært bruge det til at se DVD-film, analog tv, til min Apple HTPC og til Bluray/HDDVD når det engang er til at betale.

Jeg overvejer at ringe og spørge om det er ok jeg kigger ud med egen dvd afspiller, min mac mini og et par dvd'er samt nogle HD klip på minien...

Computercity til 13.699,-
[img]http://www.computercity.dk/images/artic ... K37239.jpg[/img]
Brugeravatar
Af azrael
Til de penge kan du få betydeligt bedre tv. Måske endda i nærheden af dig afhængigt af hvor du bor.
Af mazdarati
Ok, det giver mig bare ikke så meget det svar. Jeg bor i Ballerup-egnen lidt uden for KBH. Hvilke TV mener du når du siger jeg kan få bedre TV for pengene?
Brugeravatar
Af azrael
Jeg synes du burde besøge TapeConnections nye butik i København når de åbner i morgen, fredag den 15.12. Jeg er ganske overbevist om, at de kan tilbyde adskillige modeller der på alle punkter er bedre end det ovennævnte tv. For ca. 300 kr mere kan du endda få Philips' absolutte topmodel i 32", 32PF9731D. Håber det giver lidt inspiration... :)
Af mazdarati
Ja, men den model du nævner er 32".

Jeg søger et godt fjernsyn på 40"<.

Det skal have to HDMI og en component indgang...
Brugeravatar
Af azrael
Sorry mht. skærmstørrelsen og mit foreslag af 32PF9731D. Det overså jeg simpelthen. Resten af det jeg skriver står jeg imidlertid fuldt og fast ved. Du får bedre og måske endda billigere tv mange andre steder. Nu nævner jeg særligt TapeConnection, og det hænger sammen med både deres udvalg, kompetence samt gode tilbud i deres nyåbnede butik. :)
Af mazdarati
Ok, jamen fair nok - det kan jo ske i farten.

Men jeg tænker nu stadig på hvad du mener med bedre og billigere tv - vil et 40" Bravia være bedre? Hvad med Toshiba 42WL66Z er det et bedre TV? det kan jo fås for omkring 11K på edbpriser!
Brugeravatar
Af azrael
Nu ved jeg ikke hvilken Sony Bravia model du tænker på, men jeg ville end ikke kigge på mindre end V-serien (dvs. ikke S- eller U-serien). Det er nok bare mig der er snobbet... :)

Ved Toshiba ved jeg at 32" modellen er forrygende, så jeg gå ud fra, at det samme gælder for 42" varianten, men sikker er jeg ikke.

Jeg synes stadig du bør kigge forbi TapeConnection i deres nye butik i København. Her i Århus er man i al fald mere end velkommen til at tage egne skiver og for den sags skyld også eget afspilningsudstyr med, så mon ikke det samme gælder i den nye butik også.

Og så ved jeg ikke om du har overvejet at kigge på plasma. Hvis ikke, så burde du... :)