Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.

Jeg er på udkig efter et nyt tv, og jeg tror at valget efterhånden er faldt på LG LE850 fremfor G20. Nu står jeg bare tilbage med spørgsmålet om, hvad forskellen er på den nordiske (jeg gætter på, at N står for nordic) og den europæiske version af TVet. Den europæiske er nemlig betydeligt billigere. Og det er også den, der bliver anbefalet af Cinemagic (http://www.cinemagic.dk/shop/lg-42le850n-led-6293p.html). Men betyder det noget for mig, hvis jeg vælger EU versionen fremfor den nordiske?
Jeg får signal fra Waoo! og regner med, at jeg skal bruge TVet til en PS3, min macbook og selvfølgelig til TV.

Og lige et andet kort spørgsmål: kan det lade sig gøre at få digitalt TV fra waoo! uden at skulle bruge den der TV-boks? Jeg er ligeglad med EPG og andet gøgl, jeg vil bare gerne have bedst mulige kvali og tænkte, at det digitale signal måske ryger ud i det gamle antennestik?

På forhånd tak for hjælpen :).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De to modeller er ens, men du får ikke den nordiske garanti på LE8500. Dvs. LG tropper ikke op hos dig og skifter TV'et hvis det har en defekt.

Så vidt jeg kan se, så leverer waoo! deres TV-kanaler via bredbånd, hvilket vil sige at der ikke kommer noget antennesignal ind i husstanden. Du kan derfor ikke slippe udenom boksen.
Af nikolajboegh
Så kommer 10.000 kr. spørgsmålet jp :-). Er den garenti de ekstra 3000 værd, hvis jeg i forvejen ikke havde regned med at købe en garenti til mit tv? Hvor meget dækker den?
TVet skal ikke bruges til noget specielt voldsomt, så regner ikke med at det går i stykker i den forstand at det får tæsk. Og reklamationsretten dækker vel fabriksfejl og andet.
Af Klopf
Se evt. nedendstående tråd. Jeg har lige returneret et sådan TV. Jeg tror ikke det er en generel fejl på produktet, men kun på den model jeg havde. Servicen fra forhandleren justbuyit.dk var uovertruffen god. Men korrekt, at man ikke opnår den samme service fra LG, hvis der er noget galt. Jeg vil til enhver tid handle i justbuyit.dk igen, men jeg gider ikke det bøvl med de parallelimporterede modeller. Jeg har valgt at betragte "fejl på eksemplaret" som forholdsvis sandsynligt, og dvs. at jeg forventer næsten at få behov for service. Og der er det altså bøvlet hvis du dels køber via internettet og dels ikke får den fulde service fra producenten.

Ud over det der er nævnt omkring servicen er der også nogen der siger at tunerne ikke er myntet på det nordiske marked, og dermed ikke på Danmark. Jeg ved ikke selv om det passer. De europæiske modeller er i hvert fald ikke certificeret af eksempelvis Yousee. Men det er jo ikke det samme som at det ikke virker.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ig&start=0
Af nikolajboegh
Og så lige et sidste spørgsmål, nu hvor jeg har jer. Min lokale hifiklub-mand talte mig fra at købe et G20 pga. burn in, retention og at jeg skal bruge det i et rum med vinduer i dagstimerne. Er der i praksis nogen grund til at fravælge G20eren pga. ovenstående? Jeg skal bruge det i et værelse. der ganske rigtigt er ret lyst, men som kan mørklægges. Og så skal det bruges til lidt af hvert - både ps3, mediecenter og tv.
Af Klopf
Du vil ikke kunne få et entydigt svar på det.
Hvis du søger herinde på retention og burn in, vil du få alle mulige meninger om det. Nogle mener at det ikke reelt er et problem. Nogle mener at det kun er et problem hvis man i overdrevet lang tid har samme objekter på skærmen. Og andre igen, mener at det stadig er et seriøst problem. Både på G20 og top-modellerne. Det kunne være sjovt med en afstemning om det. Altså a la "Spørg publikum".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
nikolajboegh skrev:TVet skal ikke bruges til noget specielt voldsomt, så regner ikke med at det går i stykker i den forstand at det får tæsk. Og reklamationsretten dækker vel fabriksfejl og andet.
Et TV går ikke i stykker fordi det får tæsk (jo, det går det nok også i stykker af) - det går typisk i stykker fordi det har underdimensionerede komponenter. Ved normalt brug kan du ikke gardere dig imod pludselige funktionsfejl blot fordi du behandler TV'et "nænsomt" og ikke trykker på tingene i vildskab 8)