Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insany
BrianH skrev:
Insany skrev:
DonSilicone skrev:Et alternativ, når du sidder så tæt på, kunne være X20 i 37" udgaven.
God point ;)
Tænker jeg lige over :D
Det har jeg lige prøvet, og det eneste der så godt ud på 1.6 meters afstand (jeg går ud fra det er "målt" fra øjnene til skærmen, og ikke f.eks. fra tv til sofa) er hd-kanalerne.
Undskyld jeg er lidt fatsvag, men fik ikke helt din konklusion med:D?
Hvilket tv vil du foreslå?
Af BrianH
Insany skrev: Undskyld jeg er lidt fatsvag, men fik ikke helt din konklusion med:D?
Jeg vil ikke foreslå noget. Men hvis der med 1.6 meter reelt menes 1.6 meter, så synes jeg ikke X20 er godt i 37" og sikker værre i 42" (jeg har lige kigget på et X10 i 37" der står hvor jeg er nu)
Af Insany
BrianH skrev:
Insany skrev: Undskyld jeg er lidt fatsvag, men fik ikke helt din konklusion med:D?
Jeg vil ikke foreslå noget. Men hvis der med 1.6 meter reelt menes 1.6 meter, så synes jeg ikke X20 er godt i 37" og sikker værre i 42" (jeg har lige kigget på et X10 i 37" der står hvor jeg er nu)
Okay det lyder sgu lidt skidt :/
Har lige målt og fra øjne til skærm kan den minimum være 1,5 m. fra og maximum 1,8 m. fra.
Har været ude i nogle butikker og kigge lidt men har kun set s20 og det var ikke i HD, farvene var totalt mærkelige og billedet så rigtig dårligt ud, så tror jeg venter til jeg kan se og sammenligne i HD
Af Steen Bay
Insany skrev:Har lige målt og fra øjne til skærm kan den minimum være 1,5 m. fra og maximum 1,8 m. fra.
På den afstand vil et 32" TV være mere end rigeligt. Det kunne f.eks. være et Sony EX500, eller måske et LG LD750N med IPS panel og 200Hz scanning backlight. Begge kan findes til ca. 4k.
Af Insany
Insany skrev:
BrianH skrev:
Okay det lyder sgu lidt skidt :/
Har lige målt og fra øjne til skærm kan den minimum være 1,5 m. fra og maximum 1,8 m. fra.
Har været ude i nogle butikker og kigge lidt men har kun set s20 og det var ikke i HD, farvene var totalt mærkelige og billedet så rigtig dårligt ud, så tror jeg venter til jeg kan se og sammenligne i HD
Var rundt og kigge idag igen, og den dårlige kvalitet skyldes at de havde tilsluttet fjernsynet med scart! fik dem til at skifte det og billedet blev MEGET bedre.
Tror sgu jeg vælger en x20, jeg synes ikke at billedet ser dårlig ud på tæt hold, og synes nu ikke jeg vil gå helt ned på de 32".
Den eneste grund til at vælge en S20 fremfor X20 skulle være hvis jeg kunne skelne meget mellem billedekvaliteten på en FULL hd film som blev vist på s20 og x20.
Af Steen Bay
Insany skrev:Tror sgu jeg vælger en x20, jeg synes ikke at billedet ser dårlig ud på tæt hold, og synes nu ikke jeg vil gå helt ned på de 32".
Som det fremgår af fokusartiklen "hvor stort TV?", så vil 29" være nok til at få fuld glæde af DR HD på 1,7 meters afstand (kræver selvfølgelig også at TV'et har en opløsning på mindst 1280x720), og med et almindeligt SD signal er 16" tilstrækkelig.
Af Insany
Steen Bay skrev:
Insany skrev:Tror sgu jeg vælger en x20, jeg synes ikke at billedet ser dårlig ud på tæt hold, og synes nu ikke jeg vil gå helt ned på de 32".
Som det fremgår af fokusartiklen "hvor stort TV?", så vil 29" være nok til at få fuld glæde af DR HD på 1,7 meters afstand (kræver selvfølgelig også at TV'et har en opløsning på mindst 1280x720), og med et almindeligt SD signal er 16" tilstrækkelig.
Ja, men det er da federe at se tv på et 42" fjernsyn end et 29" fjernsyn. Men problemet er stadig at jeg er usikker på HVOR meget bedre kvaliteten bliver fra 720p til 1080p.
Af Steen Bay
Insany skrev:
Steen Bay skrev:Som det fremgår af fokusartiklen "hvor stort TV?", så vil 29" være nok til at få fuld glæde af DR HD på 1,7 meters afstand (kræver selvfølgelig også at TV'et har en opløsning på mindst 1280x720), og med et almindeligt SD signal er 16" tilstrækkelig.
Ja, men det er da federe at se tv på et 42" fjernsyn end et 29" fjernsyn.
Tja, det er jo så spørgsmålet. Er det federe at se på et stort og halvsløret billede end på et mindre og skarpt billede? Se evt. tråden "TV billedet på LCD i butik" hvor bla.a. dette diskuteres.
Af Insany
Steen Bay skrev:
Insany skrev:
Steen Bay skrev:Som det fremgår af fokusartiklen "hvor stort TV?", så vil 29" være nok til at få fuld glæde af DR HD på 1,7 meters afstand (kræver selvfølgelig også at TV'et har en opløsning på mindst 1280x720), og med et almindeligt SD signal er 16" tilstrækkelig.
Ja, men det er da federe at se tv på et 42" fjernsyn end et 29" fjernsyn.
Tja, det er jo så spørgsmålet. Er det federe at se på et stort og halvsløret billede end på et mindre og skarpt billede? Se evt. tråden "TV billedet på LCD i butik" hvor bla.a. dette diskuteres.
Halvsløret billede ? :o
Jeg fandt 50" udgaven af x20'eren som jeg havde tænkt mig at købe i en 2tal butik. Selv på tættere afstand end den afstand jeg har til fjernsynet så det super godt ud.
Men tror jeg vælger et FULL HD fjernsyn for at kunne afspille de kommende HD kanaler bedst muligt.