Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars P
Skal til at skifte mit gamle 37" ud. Går efter denne størrelse igen, selvom udbuddet måske er lidt mindre, da det passer bedst til min relativt lille tv-stue. Budget: Ca. 8.000 kr.

Kigger pt. på Panasonic tx l37d25, Samsung ue37c6705 el. 6005 og LG le550n el. 530n

Erfaringer med disse? Eller andre I vil anbefale?

Skal bruges mest til alm. tv ( dvb-t med Boxer), men ser også blu-ray film ind i mellem.

Hilsen
Lars P
Lars P skrev:Kigger pt. på Panasonic tx l37d25, Samsung ue37c6705 el. 6005 og LG le550n el. 530n
D28 som er stort set identisk (teknisk) med D25 er testet her på siden, og det samme er C6005. Hvis tyndt (LED) design ikke er en betingelse, så kunne Panasonic L37G20 også være en mulighed.
Af Lars K
Jeg vil som Steen også anbefale TX-L37G20. Det leverer et rigtig godt billede.
Af BrianH
Nexus skrev:Jeg vil som Steen også anbefale TX-L37G20. Det leverer et rigtig godt billede.
Har du prøvet det? Panasonics LCD tv får normalt ikke ret gode anbefalinger og der sælges vist heller ikke ret mange.
Af Lars K
BrianH skrev:
Nexus skrev:Jeg vil som Steen også anbefale TX-L37G20. Det leverer et rigtig godt billede.
Har du prøvet det? Panasonics LCD tv får normalt ikke ret gode anbefalinger og der sælges vist heller ikke ret mange.
Ja jeg har stort set gået og kigget på det hver dag i en periode på nogle måneder :)

Der er ikke så stor fokus på Panasonics LCD herinde og på Recordere, men jeg kan fortælle dig at der er blevet langet RIGTIG mange TX-L32X10/X20 over disken til folk.
Af red_martians
Panasonics LCD-skærme gør sig sjældent godt i test. Det skyldes nok deres valg af LCD-panel som er et såkaldt IPS-alpha. Grunden til at folk køber dem i masser, er at de faktisk gør sig langt bedre i stuen end på test-bænken. De bredere betragtningsvinkler, farverne, og den måde fjernsynet opdaterer på, minde rlangt mere om billedrørsskærme og palsmaskærme end den gængse metode(kaldet VA) som de fleste producenter benytter. Hvad angår LG er deres også IPS-skærme, og jeg vil personligt hellere have sådan en 530n til under 6000kr, end samsungs topmodel. Måske er den ikke helt perfekt, men til dagligdagsbehov er det meget rart at man ikke skal side inden for en vinkel af 10grader ellers blegner billedet og bliver grumset.
Af Lars P
Tak for indspark.

Jeg tjekker forslagene ud. Philips skærme kender jeg ikke meget til, men har fra div. anmeldelser indtryk af at de kræver MEGET tilpasning ift. standardindstillingerne. Men spændende forslag - generelt er der jo nok gode køb at gøre blandt 2009-modellerne.

Vedr. om panelerne er IPS eller VA - har jeg ikke vildt meget forstand på, men en af grundene til min interesse i Panasonic er netop at de ifølge flere anmeldere giver gode og naturlige farver, der ikke er overmættede eller hidsige...

I sidste ende er det mest afgørende dog om skærmen kan få noget nogenlunde fornuftigt ud af mit Boxer antenne signal...

Lars P