Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bsli
Hej flatpanels.

Her på det sidste, har jeg stået og overvejet at skifte min gamle ridsede Samsung 959NF ud med en ny fladskærm.

Min første tanke var en Samsung 2233RZ, da jeg tidligere har spillet meget, og ja det sker da stadig af og til. Før spillede jeg en del counter strike, hvor jeg synes det var rart med de 100 hz.
Men jeg kunne nu meget godt tænke mig en lidt mere allround skærm, og min første tanke er, at man må ofre en del ekstra for at få de 120 hz.

Mit spørgsmål er nu, om den meget roste Dell U2311H, kan være et godt alternativ?

Jeg vil gerne have et godt billede, og egentligt bruger jeg mest min computer til std. ting som surfing på nettet, diverse chat klienter, lidt film osv. Men som sagt spilles der lidt engang imellem.

Hvordan er billedet på Dells frem for samsungs gamerskærm? Hvis man nu slet ikke gamer, vil der så være meget at hente i dells frem for samsung, eller er det så minimalt, så jeg lige så godt kan nappe 2233RZ? Og kan der overhovedet spilles fps spil på Dells?

Som sidespring, er der så nogen grund til at komme helt op omkring 2000 klassen? Skærme som Samsung P2270, BenQ G2420HDBL være et tilstrækkeligt valg?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg sidder lidt i et dilemma.

Med Venlig hilsen
Benjamin