Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har formatteret listen så den nu er alfabetisk i stedet for vores tidligere tilfældige sortering. TV er pt. øverst og monitors nederst, men når vi engang er tilfredse med appletten, så får de hver sit skema.

Jeg ved at det kan være lidt frustrerende, at appletten resetter den sortering man selv måtte have lavet med "send to top", men jeg har ikke orket at programmere en permanent omsortering af listen, som huskes når listen refreshes. Den må I nok leve med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ændret aksen på "Omkostninger pr. år", så skalaen passer bedre. Jeg har tilføjet en bedre scroller, så man hurtigere kan scrolle op eller ned i listen uden at skulle trykke på en knap.
Af KlausMøl
Rigtig god ide med denne liste, men hvorfor bliver den ikke opdateret med de nye test resultater?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal naturligvis ikke forstås således, at vi først reagerer på en henvendelse 6 måneder senere... 8)

Listen opdateres naturligvis løbende.
Af Steen Bay
Det er fint med en liste som viser strømforbruget, men det ville måske være en god ide hvis det også fremgik af listen ved hvilken lysstyrke strømforbruget er målt. Den kalibrerede lysstyrke på f.eks. Panasonic V20 er på kun 77 cd/m2 mens den på f.eks. Sony HX800 er på 132 cd/m2. Det spiller vel også en vis rolle her, da jeg går ud fra at HX800 ville bruge betydeligt mindre strøm hvis dets lysstyrke blev sænket til samme niveau som på V20.
Brugeravatar
Af David Munch
Steen Bay skrev:Det er fint med en liste som viser strømforbruget, men det ville måske være en god ide hvis det også fremgik af listen ved hvilken lysstyrke strømforbruget er målt. Den kalibrerede lysstyrke på f.eks. Panasonic V20 er på kun 77 cd/m2 mens den på f.eks. Sony HX800 er på 132 cd/m2. Det spiller vel også en vis rolle her, da jeg går ud fra at HX800 ville bruge betydeligt mindre strøm hvis dets lysstyrke blev sænket til samme niveau som på V20.
Mon ikke det er ved t kalibrerede niveau, som vel er det mest fornuftige?
Af Steen Bay
David Munch skrev:
Steen Bay skrev:Det er fint med en liste som viser strømforbruget, men det ville måske være en god ide hvis det også fremgik af listen ved hvilken lysstyrke strømforbruget er målt. Den kalibrerede lysstyrke på f.eks. Panasonic V20 er på kun 77 cd/m2 mens den på f.eks. Sony HX800 er på 132 cd/m2. Det spiller vel også en vis rolle her, da jeg går ud fra at HX800 ville bruge betydeligt mindre strøm hvis dets lysstyrke blev sænket til samme niveau som på V20.
Mon ikke det er ved t kalibrerede niveau, som vel er det mest fornuftige?
Jo, det er strømforbruget ved den kalibrerede lysstyrke som angives i listen, men det betyder ikke at lysstyrken er ens på de forskellige TV efter kalibreringen, som man vel med rimelighed kunne forvente. Ved kalibreringen tilstræbes en lysstyrke på ca. 120-130 cd/m2, men nogle TV (fortrinsvis plasma-TV) har svært ved at levere en sådan lysstyrke, og det betyder så at sammenligningen af strømforbruget kommer til at ske på ulige vilkår, til ugunst for de TV som faktisk kan leve op til normen.