Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej gutter og gutinder :)

Nu har jeg siddet og læst frem og tilbage her på siden i godt 2½ time fordi jeg som alle andre er blevet forelsket i et nyt tv, men problemet er at jeg har 3 forskellige jeg har et crush på men kun én stue (jeg burde selvfølgelig udvide lejligheden og så købe alle 3, meeen..)

Det første jeg faldt for er UE46C8705 som desværre ikke har fået en prangende anmeldelse her på siden

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1277374935

Det andet er UE46C6715 som jeg desværre ingen anmeldelse kan finde af. Men i sammenligning med ovenstående har det "kun" 100 Hz motion plus, men er der virkelig stor forskel i forhold til 200 Hz?? Derudover mangler PVR funktionen.

Det sidste jeg har med i overvejelserne er PS50C7705 fordi det har fået en fremragende anmeldelse her på siden

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686

Designmæssigt er jeg mest til nr. 2 og 3D funktionen i ørvigt total ligegyldig for mig da jeg ikke har intentioner om at bruge det.. Jeg vil bare gerne have et pænt tv med et pænt billede!

Nogen der kan hjælpe mig i min kattepine som nu har stået på i flere uger? Mit spørgsmål er om disse LED skærme kan hamle op med plasma og om der så er væsentlig forskel på de to LED skærme.. Nogen af jer har måske nogle erfaringer med mine yndlings tv.

På forhånd tak for alle svar.. :)
Af Mysen
Du kan se anmeldelsen af c6005, som nok skulle minde meget om det du får med c6705, hvis de da ikke er helt identiske.

3D er falsk markedsføring imo, så det kan du ligeså godt glemme, og hvis du i forvejen er med på det, så er c8705 nok ikke bedre til dig. Især ikke når du jo synes mest om designet på c6705.

Om det så skal være plasma eller c6705, der er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, hvis det var mig, der skulle vælge.
Samsung har kastet deres fjernsyn afsted lidt for hurtigt, hvilket gør at man kan risikere at rende ind i en defekt eller mindre defekt skærm. Uanset hvilken model, man vælger men nok snarest Plasma. Jeg har set ue46c6705 lige under ue46c7705 i en butik med ens indstillinger, og alligevel var der en tydeligt dybere sort på c7705. Men ud fra anmeldelsen af c6005, så tyder det mere på, at der også her kan være forskel i panelerne.

Med Plasma til gengæld, så er der en risiko for at du får plasmastøj or retention, og umiddelbart virker det som om, der er stor forskel på følsomheden overfor indbrænding og buzz på de forskellige paneler. Jeg tror linebleeding er forbeholdt 63" modellen, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Når det er sagt, så tror jeg sandsynligheden er langt størst for at få sådan en gennemsnitsmodel, som jeg selv har, der hverken undgår buzz helt, eller undgår retention helt. Til gengæld er buzz så lav, at det intet betyder i praksis, og retention er først et problem, hvis du KUN spiller på skærmen, eller overhovedet intet gør, for at prøve at undgå det. Jeg ser for det meste ikke retention andre steder end de undertekster, der kører i 2 timer i træk, men selv det er væk efter 5 minutter med alm. tv.

Og i en direkte sammenligning af billedkvalitet mellem Samsung LED vs Samsung Plasma, så vinder plasma altså stort.
Af Insignia
Denne debatten ønsker jeg gjerne å bli med på.

Har selv 2 Samsunger:
PS50C7705 (PDP)
UE40C6735 (LED)

Først LED:Jeg må si jeg ble meget positivt overrasket (etter jeg hadde justert tvn)over billedkvaliteten på denne tvn.Superskarpe bilder og jeg meget bra sort nivå.Har selvsagt den "kunstige" gjengivelse av hudfarver.Problemet med denne tvn er betrakningsvinkel...den stinker..Men..sitter man rett ovenfor så får man meget flotte bilder.
LED henger nå flott på veggen i mitt soverum og gir meg flotte bilder.
Den har en mengde spill også i sinn Apps.

PDP:Glimrer med sin bildekvalitet..nøyaktige gjenngivelser av ansikert og også sortnivå.Bra betrakningsvinkel er det også som det skal være på plasma.Støyen som mange snakker om er også på denne..men...jeg har masse annet som støyer mer..bla BD spiller fra Samsung..hardisken fra kabelleverandøren, og trafoer på alle vegglamper.
Apps tilgangen mangler de spill som LED har.
Største problem på min PDP..er midlertidig innbrenning...Jeg får dette etter kun noen få minutter med å se på tv..logoer sitter igjen..og også mye annet..det går bort etter 3-5 minutter..men...slike problemer har jeg aldrig hatt på min gamle Panasonic PV60.
Både Samsung og Hifi klubben mener at det kan være feil i panelet.

Jeg trur...at..skulle jeg ha gjort et kjøp nå...og..LED hadde hatt like bra innsynsvinkel som PDP...så hadde jeg kjøpt LED..og da UE55C8705
Annet problem er prisen..LED er for dyr..

SÅ...hvis du er ute etter en tv som er mindre en 46-50"..og..du sitter normalt rett foran tv...kjøp LED 6 serien med Internett tv...
Af Omfufu
Jeg fik mit samsung 46c6715 i onsdags, og er rigtig glad for det, og til under 10k.
Jeg er meget glad for det, og sat efter testen af c6005 står billedet utroligt flot.

Dette bliver i hvert fald det sidste tv jeg køber inden det bliver en 60"oled, 3d skærm :p

hmm, jo burde nok lige have en 6715 mere i 40" til konen i stuen ;)
Af Mysen
Omfufu skrev:hmm, jo burde nok lige have en 6715 mere i 40" til konen i stuen ;)
Du er sårn en mand alle kvinder vil elske, at du sådan tænker på at de kan få en mindre skærm til dem selv, da de unge mødre jo alligevel ikke behøver at være lige så store som fodboldspillerne fra Barcelona ;)
Af Omfufu
hehe, lige præcis, jeg syns faktisk generalt " de unge mødre" er store nok på den gamle mx6000.

men hun ville faktisk ikke have det nede i stuen, hun fik faktisk valget, og siden jeg arbejder om natten, kom det op på væggen i soveværelset, så jeg kan få glæde af det :)
Siden det er koldt har hun fået et par ørevarmere så jeg kan bruge min surround :p

Men for at vænde tilbage til topic, er jeg rigtigt glad for mit valg af tv, jeg havde selv været i panasonic center og set på en g20, men syns ikke om designet, jeg syns tv i den størelse godt må være lidt diskrete når de er slukket, og her vinder en hvid samsung klart plus jeg ikke behøver bekømre mig om burnin når jeg falder i søvn, eller spiller på min ps3.

dnla fuktionen hvor man sætter en usb harddisk til fungerer perfekt, var begyndt at rode med "problemet" med at se film i mkv formatet kunne være lidt bøvlet når det skulle gå igennem en ps3, men TVet klarede opgaven til UG, den har vist alle de *.avi og *.mkv film jeg har smidt gennem usb.

En anden ting jeg har fået er indstillingen til lyden på alle kanaler, og i reklamer skal være ens.
Jeg ved ikke om en g20 har samme funktion, men alt ialt er jeg super tilfreds med mit valg.

minus er dog remoten, den er af hvid plastic og lyset i tasterne slukker for hurtigt, samt der self ikke er lys i navigations tasterne, og det er jo dem man bruger.
Men et rigtigt godt og pænt allround tv.

Jeg har stofa og har HD pakken. Billedet står virkeligt flot på alle kanaler, også de "alm" kanaler står flot. Det var jeg lidt nervøs for da jeg skulle finde et tv i 46"
Af Sheriffen
Takker for de svar der har været :)

Nu har jeg også lusket mig ind hos Hifi-klubben for at forhører mig lidt om de tv.

For det første sagde han at overvejede man plasma så skulle man ikke tænke i Samsung, men Panasonic laver bare ikke de flotteste TV.. og da designet betyder en del for mig også, har jeg nu valgt plasma fra.

Efterfølgende rådede han mig til at gå efter Samsung 8-serien i stedet for den "nye" hvide 6-serie da indmaden stadig er meget bedre i 8-serien og der derfor er et bedre billede.
Generelt mente han ikke man kunne sammenligne de to serier med hinanden, så derfor er det nok mere et spørgsmål om man vil have et virkelig lækkert designet TV eller et med super billede.

Jeg er derfor kommet frem til at det bliver 8-serien, fordi hvorfor ikke gøre det ordenligt når nu man alligevel skal have et nyt tv?! Så kan jeg altid købe det hvide 6-serie til soveværelset (hvor kæresten skal se fjernsyn :P)
Af lennon
Personligt synes jeg at C8505 er et af markedets flotteste TV . Men lidt pudsig vejledning du får i HF Klubben . For Samsungs plasma får altså glimrende test alle steder - sidst på AVforums.com (igår).

Håber i alle kan sidde lige foran jeres TV ? - da C8505 har elendig betragtningsvinkel .
Af Sheriffen
Ja jeg læste mig jo også frem til at Samsungs plasma skulle være ganske glimrende og det bliver da også anbefalet her på siden, men Panasonics skulle åbenbart bare være en tand bedre.
Han sagde også at man kunne få lidt problemer med indbrænding af logoer mv på Samsungs plasma.

Men har godt set at betragningsvinklen er lavere på 8705 end på plasma, men umiddelbart skulle det ikke give problemer i min stue, men måske når jeg både gamer og ser fodbold det bliver et problem.. Hmm tilbage til hi-fi klubben for at se på deres opstillede tv om det ser skidt ud fra en spidsere vinkel!
Af Insignia
Det er nok fordi man vet om at det kan være en del problemer med PS50C7705 at Hifi Klubben da anbefaller LED 8 serien..

Hadde LED hatt bedre innsynsvinkel...så hadde det blitt 8 serien i 55"

Men...Plasmaen er en bra tv også.)
Af lennon
Ingen tvivl om,at PanaVT20 er lige en tand bedre og knap så sårbar mht retention . Jeg var selv meget hooked på 55" i 8 serien , men kunne til sidst ikke forliges med at man kunne få bedre billede til fære penge .Lige nu vakler jeg mellem Pana 50VT20 til 13k (åbningstilbud Elgiganten) - Samsun ps50/63(!) 7705 eller måske vente til januar for at se hvad branchen hoster op med i 2011 .
Af maskus
lennon skrev:Ingen tvivl om,at PanaVT20 er lige en tand bedre og knap så sårbar mht retention . Jeg var selv meget hooked på 55" i 8 serien , men kunne til sidst ikke forliges med at man kunne få bedre billede til fære penge .Lige nu vakler jeg mellem Pana 50VT20 til 13k (åbningstilbud Elgiganten) - Samsun ps50/63(!) 7705 eller måske vente til januar for at se hvad branchen hoster op med i 2011 .
13000 k for VT20 er altså en god pris. Desvære bor jeg for langt væk fra de åbningstilbud (Hjørring, Sønderborg, Holstebro...) Er der nogen i nærheden af KBH?

/martin
Af Klopf
lennon skrev:Personligt synes jeg at C8505 er et af markedets flotteste TV . Men lidt pudsig vejledning du får i HF Klubben . For Samsungs plasma får altså glimrende test alle steder - sidst på AVforums.com (igår).

Håber i alle kan sidde lige foran jeres TV ? - da C8505 har elendig betragtningsvinkel .
Hvor elendigt mener du det er? Jeg har i dag stået i Fona og set skævt på alle modeller, og der er intet dårligere over C8505 end de andre skærme i butikken. Jeg kunne fint se billedet selv ude i den vinkel hvor kun Preben Elkjær ville kunne score. Det galdt i øvrigt også UE40C7705. Om du så mister et par nuancer er muligt, men elendigt synes jeg er lige stærkt nok.

For øvrigt så jeg også VT20 for første gang, og jeg er enig med alle Jer der er vilde med det. Det er i særklasse et godt billede. Desværre havde ingen butikker i min radius i dag udstillet PS50C7705, så jeg kunne ikke sammenligne.
Af lennon
En ting er,at kunne se billedet fra siden - noget andet er hvilket billede du ser . Nu kan jeg ikke huske de % som billedet aftager i kontrast og brightnes - plus farveforvansknigen . Men i hvert fald har der været en tråd på Recordere hvor en bruger simpelthen har ombyttet sin 8705, da det var en sand belastning i forbindelse med deres hjørnesofa .