Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Briii
Hejsa..

Hmm hvor vigtig er konstrasten i et LCD TV?

Jeg har set nogle hvor kontrasten er 6000:1 men nu åbnede jeg bilka bladet og så et philips tror jeg til 800:1.. Betyder det så at tvet er dårligt eller???
Brugeravatar
Af azrael
Briii skrev:Hejsa..

Hmm hvor vigtig er konstrasten i et LCD TV?

Jeg har set nogle hvor kontrasten er 6000:1 men nu åbnede jeg bilka bladet og så et philips tror jeg til 800:1.. Betyder det så at tvet er dårligt eller???
"Overdrevent" høje kontrastværdier ved LCD-tv betyder som regel at apparatet arbejder med dynamisk kontrast. Jeg mener, at "normale" statiske kontrastværdier omkr. 800-1500 er typiske, men vi kan nok få en ekspert på området. Én ekspertudtalelse har vi faktisk allerede. Prøv at læse hvad Otto fra TapeConnection skrev: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1133
Af Briii
Jep har læst det..

Men hvad er så en god kontrast?? Er det over 1000:1 eller?
Brugeravatar
Af azrael
Jeg tror at en ikke-dynamisk kontrast omkr. 1000:1 er ønskelig, så når Philips tv'et får opgivet kontrasten som 800:1, så er det en fornuftig konservativ værdi. Jeg ville være langt mere skeptisk over for dynamiske kontrastangivelser.

Min holdning er dog stadig, at tekniske specifikationer er fine og lyder flotte, men i sidste ende er det ens egen oplevelse af billedet det kommer an på, og jeg tror ikke at Philips'et i Bilka formår at vinde mange premier, hvis det er den model jeg tror det er.
Af Briii
OKay.. Er skam heller ikke lige ude efter det i bilka, de var bare taget som et eksempel :)