Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klopf
Mysen skrev:jep. jeg ved ikke, hvad der er ændret på det år, der er gået udover den enorme mængde funktioner såsom 3D og PVR.

Jamen der er et godt billede på begge tv'er. Jeg synes dog, at mit eget her et noget bedre billede end min fars især ved alm. tv. Men jeg har ikke set dem lige ved siden af hinanden.
OK, tak skal du have for hjælpen.

Mon jeg kan få ovetalt konen til at gå op i et 50". Den er jo interessant fordi den ikke er en halv kilometer dyb som Panasonics tilsvarende. Yack, det er svært.

PS50C7705 eller UE40C7705, hmmm !
Af Mysen
Hehe, jeg havde det på samme måde, da jeg skulle fra 42 til 50" ;)

Hvor langt kommer I til at sidde fra skærmen?
Af Klopf
Vi kommer fra 28" billedrør, så det er et noget større hop.
Vi har sofaer og stole mellem 2,5 og 4 meter fra skærmen.
Spørgsmålet går også på om plasmamodellen rykker så meget mere end led-modellen. For hvis plasma-modellen er så meget bedre end led-modellen, er "overtalelsesopgaven" værd at gå i krig med, if you get my point ;;).
Af lennon
Klopf skrev:Vi kommer fra 28" billedrør, så det er et noget større hop.
Vi har sofaer og stole mellem 2,5 og 4 meter fra skærmen.
Spørgsmålet går også på om plasmamodellen rykker så meget mere end led-modellen. For hvis plasma-modellen er så meget bedre end led-modellen, er "overtalelsesopgaven" værd at gå i krig med, if you get my point ;;).
Under normal stuebelysning er plasmaen klart bedre . Den er netop testet på AVforums.com ( som C7000) :

http://www.avforums.com/review/Samsung- ... eview.html
Af Klopf
Med bævrende ben har jeg i dag modtaget det nye TV. Det blev squ et PS50C7705. Nu håber jeg simpelthen at det virker for jeg årker næsten ikke at skulle returnere endnu et fjernsyn.

Jeg er nervøs for:
Retention
Burn In
Buzz

SCARY :(
Men også spændt på den fede måde O_O
Af Mysen
Tillykke med købet. Jeg krydser fingre for at du har fået et lækkert tv så. Hvis det er magen til mit, så har du gjort et af de bedste køb, der kan gøres idag.

Og tillykke med overtalelsesprojektet. Nu kan du til gengæld regne med at hun føler det er ok at købe alverdens dyre julepynt, og du kan ikke engang tillade dig at brokke dig :D
Af Klopf
Jep. Har netop sendt min kone på en flyver til London - til juleshopping.

Umiddelbart ser TV'et jo fuldstændig fantastisk ud. Virkelig godt design.

Jeg har som det første fundet kanaler, som man jo gør i introen.
Så har jeg sat den break-in DVD på som bliver anbefalet. Det er jo middel kedelig. Hvor længe skal man lade den køre?

Mht. buzz-støjen. Er det noget man vil kunne høre fra start. Jeg kan nemlig intet høre. Dvs - hvis jeg lægger øret helt ind til skærmen, kan jeg høre den summer. Og lidt mere hvis jeg lægger øret til bagsiden.
Af Mysen
Tillykke du har fået en lydsvag model. Den begynder ikke pludselig at støje :)

Du skal ikke køre break in dvd hele tiden. Det er ikke nødvendigt selv om det ikke skader. Du kan nøjes med at se almindelig tv, og hvis du vil være helt sikker på at undgå risikoen for burn in så kan du zoome billedet, så logoer og lignende forsvinder.

Bare du undgår at pause for meget i udsendelserne eller spil, og at du ikke spiller spil mad faste billeder i alt for lang tid ad gangen, så har du ikke noget at frygte.

Du kan evt. køre break-in dvden eller bare rulleren under billedindstillinger om natten eller når I ikke er hjemme. Ikke nogen grund til at glo på den, når I er hjemme ;)
Af Klopf
Tak skal du have. Billedet i standardinstillingen er 1000 gange bedre end det vi fik med det andet (LG 42LE8500). Altså mht. de der signal-ting. Det står knivskarpt det her - også på DR, TV2 osv.

Bør jeg indstille kalibreringen efter anbefalingen i Rasmus' test?
Af Mysen
Det er i hvert fald et mere korrekt billede, du får, hvis du gør det. Det kommer til at virke lidt mørkt, men det vænner man sig til, og så er det til gengæld meget mere du får ud af din skærm.

Jeg bruger stort set de samme indstillinger som Rasmus. Hvidbalanceindstillingerne har jeg dog selv rodet med udfra det indbyggede ekspertmønster under billedindstilling.
Af Totski
Har også fornylig fået en PSC7700 (samme som PSc7705)

og har ingen Buzzproblemer super lækkert billede. Dog en del retention men det forsvinder igen. Jeg har ingen break in dvd er det vigtigt??

Jeg har kørt med rulleren en enkelt gang men det kunne da være jeg skulle lade den køre lidt.

Er rigtig glad for min skærm selvom jeg synes den er meget stor - skal lige sige at jeg ikke har haft tv i mange år så skiftet er ret voldsomt. Har sluttet den til mit anlæg og mums så kører lyden også.

Og det sidder dejligt fladt indtil væggen og rammen er mat det er også super.

(B
Af Klopf
Jeg har endnu den første omgang retention til gode. Har ikke set skyggen af det endnu.
Mht. buzz, har jeg ingen reference, så jeg ved faktisk ikke hvordan buzz lyder. Hvis der er HELT stille i huset og jeg muter, kan man høre en svag summen. Sådan nærmest som en trafo i en væglampe. Hvis det er niveauet, kan jeg ikke se problemet.
Af Mysen
Det du beskriver er den lyd, der følger med alle Plasmaskærme. Men man kan sagtens få en noget mere støjende model.. Og så er der måske også forskel på, hvor sarte forskellige folks ører er.
Af metalgear
Hej
ja så har jeg lige været inde og bestille PS63C7705 :) ,så jeg håber at jeg er lige så heldig. :)