Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Primitive
Hej folkens!

Kan det lade sig gøre at se de film jeg har liggende på min eksterne harddisk, de er alle iso format. Jeg kan sagtens høre musik og se avi filmklip.
Af aznhandles
Det er det fede ved samsungs features... der er ingen andre end samsung der kan afvikle de lækre funktioner..
Af Primitive
Det virker bare ikke med iso filerne.. Kan jeg lave dem om til et andet format, eller skal jeg slutte min comp til tv'et via HDMI? Det vil jeg helst undgå
Af Mysen
Du skal lave dem om. Samsung understøtter ikke iso desværre. Lav dem om til mkv eller mp4. Det virker.
Af Primitive
Nu har jeg prøvet at tilslutte min bærbar via HDMI til tv'et, det virker okay, dog synes jeg ikke det kører flydende som hvis jeg ser en film på DVD maskinen. Det bliver måske bare ikke bedre eller er det fordi mit HDMI kabel ikke er godt nok?

Hvis jeg på et tidpunkt får det til at virke at jeg kan se film fra min eksterne HDD i stedet, vil billedet så være dårligere fordi det er alm. USB tilslutning og ikke HDMI?
Af Mysen
Det er muligt, at dine iso'er kører med dårliger kvalitet end en dvd, men det skulle ikke være hdmi stikket, der er noget galt med.

Du skal google efter "iso to mkv converter". Jeg kan ikke linke til et program, der virker, for jeg kender ikke til et gratis program. Men mon ikke de findes. Under alle omstændigheder findes der 30-dages prøveprogrammer f.eks. makeMKV beta

Usb afspilningen af film fungerer fint..
Af Mysen
Du bør iøvrigt gøre som mig, hvis du har mod på det...

Jeg har taget min lille 2,5" HDD, som jeg optager på, og lavet 2 partitioner, således at jeg kan optage fra den ene og afspille fra den anden. Så kan du bare flytte en bunke materiale over på disken og samtidig kunne optage på den.
Af arsukfjorden
Hvis det ikke kører flydende fra din bærbare, så kan det enten være fordi din bærbare ikke har power nok til at afvikle filerne(du nævner ikke noget om hvilken kvalitet vi snakker om - 1080p kan være anstregende for ældre maskiner) eller at du kører med 60hz signal output. Se om du kan ændre det til 24hz output.
Af Primitive
Så kan jeg se film fra min eksterne HDD, har fundet et program der kan lave mine iso filer til mkv og nu virker det :)

Der er dog den lille detalje at det ikke er "full screen" der er en smal sort bjælke i venstre og højre side, kan jeg gøre noget ved det?
Af Mysen
prøv at ændre størrelsen til "screen fit" under billedindstilling. Det skulle klare det.