Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj

Mine forældre har et dejligt Panasonic, V20 som iøvrigt er et aldeles glimrende TV.

Men vi har nu oplevet 2-3 gange at det smider kanalindstillingerne. Det er dybt frustrerende for min mor på 72 der har det bedst med at hendes kanaler er på deres vante plads.

Det ser ud til at det er sket når der har været afbrydelse i signalforsyningen fra YouSee, f.eks. ved linjebrud. Jeg kan nemlig ikke få det til at glemme kanalerne ved at hive antennestikket ud eller afbryde medie-konverterboksen.

Den melding der kommer frem er auto-søgning, og den finder naturligvis alle kanalerne igen, men med den rækkefølge som YouSee har bestemt via DVB-C signalet.

Er det fordi der ved forsyningsafbrydelse reelt bliver sendt en ny "digital-kode" ud eller lign. eller kan man ændre på en indstilling i TV'et, så det ikke lægger rækkefølgen fra sig.

Håber det er noget vi kan gøre ved, ellers ved jeg da hvad jeg skal lave når YouSee plumrer i det :)

Cheers. Pede.
Af THM
jeg har prøvet det samme 2 gange på mit G20, når der har været kanalforstyrelser flere gange i træk inden for kort tid, men ikke hvis kanalerne kun forsvinder en enkelt gang kortvarrigt.
men ja irriterende, men ved ikk om der er noget at gøre ved det desværre :((
Af chrliv
Hvis I har kabel-tv fra Stofa, skal tv'et have en opdatering som passer til det specielle signal Stofa sender. Ellers sørg altid for at have jeres tv opdateret med den nyeste firmware opdatering, det kan måske løse problemet.
Af noxity
Du kan slå "Automatisk opdatering" fra et eller andet sted. Det vil sikkert løse problemet :)
Af pedefup
Tak for svarene.

Jeg vil checke for firmwareopgraderinger og se om jeg kan finde den funktion der skulle være til automatisk opdatering :)

Det sidste lyder faktisk rimeligt sansynligt, jeg oplever selv på min egen dvb-t tuner at automatiske opdateringer flytter rundt på kanalerne, men der er jeg jo basalt set ligeglad.

Cheers. Pede
Af Rodding
Jeg oplever det samme på mit X20, der er alle kanalerne bare væk også skal jeg søge efter dem igen.
Af Sponk
Ind i menuen. System. Og slå automatisk opdatering fra. Stofa sender noget ud som tv'erne aabenbart ikke forstår.