Log ind med sociale netværk
14 nov 2010, 14:26
Prøv nu at læs hvad jeg skriver, ikk.
Så længe du ikke har pixelering kan du ikke gøre mere for at få et bedre signal. Ingen pixelering = bedst mulighed signal, altså får du INTET ud af at skifte kabler.
Så længe du ikke har pixelering kan du ikke gøre mere for at få et bedre signal. Ingen pixelering = bedst mulighed signal, altså får du INTET ud af at skifte kabler.
Beoplay V1 (inkl. ATV) + Beolab 14.4
Beoplay A9
Beoplay A9
14 nov 2010, 14:39
Tror vi måske taler forbi hinanden.
Stillingen lige nu er:
1. Jeg har jpeg artifakter når jeg ser TV
2. Lennon antyder at det nok er et signalproblem
3. Dvs. jeg antager at det er et signalproblem (med eller uden pixellering) og at det IKKE er et skærmproblem.
Mht. signalkvaliteten kan jeg nok ikke gøre mere selv. Og hvis signalet vitterlig ER problemet, må det være Yousee der leverer for dårligt.
Stillingen lige nu er:
1. Jeg har jpeg artifakter når jeg ser TV
2. Lennon antyder at det nok er et signalproblem
3. Dvs. jeg antager at det er et signalproblem (med eller uden pixellering) og at det IKKE er et skærmproblem.
Mht. signalkvaliteten kan jeg nok ikke gøre mere selv. Og hvis signalet vitterlig ER problemet, må det være Yousee der leverer for dårligt.
Hilsen
Thomas
Thomas
15 nov 2010, 02:05
Fandt en engelsk artikel, der også illustrere hvordan MPEG støj kan se ud.
http://www.eetimes.com/design/embedded/ ... geNumber=0
Sony 40EX505
Pc: HP LP2475
Pc: HP LP2475
15 nov 2010, 08:11
Der er forskel på Yousee's kanaler ingen tvivl om det. Det ses også tydeligt, på hvor meget en optagelse fylder på forskellige kanaler. Men der er ikke JPEG artefakter at spore herhjemme og ikke fnidder på de fleste kanaler. Det tror jeg simpelthen ikke er problemet.
Til gengæld er der grænser for, hvor godt et signal kan være efter 20 forskellige splittere er monteret. Selv med digitalt signal. Desuden står alle fjernsyn i en butik med standardsbutikindstilling og der er skruet op for alle billedbehandlingsfeatures, kunstig skarphed, dynamisk kontrast osv.
Til gengæld er der grænser for, hvor godt et signal kan være efter 20 forskellige splittere er monteret. Selv med digitalt signal. Desuden står alle fjernsyn i en butik med standardsbutikindstilling og der er skruet op for alle billedbehandlingsfeatures, kunstig skarphed, dynamisk kontrast osv.
Mangler hifi... - og penge til hifi!
15 nov 2010, 10:01
MF-DK skrev:Fandt en engelsk artikel, der også illustrere hvordan MPEG støj kan se ud.Det er en rigtig god artikel. Det er præcis de "Mosquitos" jeg observerede på mit eget LG og på fjernsynene i Elgiganten. Ved I om det er noget selve TV'et kan fjerne, eller hvad gør man ved det? Jeg får svært ved at forhandle et 10.000,- kroner fjernsyn hjem, hvis det alligevel viser mosquitos
Hilsen
Thomas
Thomas
15 nov 2010, 13:41
Uden at have dybdelæst linket er det et kompresionsproblem i kildesignalet, som et tv ikke kan gøre noget ved . Men sådan bør feks TV2´s og DR1´s egne produktioner som feks TV-avisen IKKE se ud .
Husk forøvrigt at teste fænomenet fra normal siddeafstnd, - og ikke med snotten 10cm fra skærmen . . ?
Husk forøvrigt at teste fænomenet fra normal siddeafstnd, - og ikke med snotten 10cm fra skærmen . . ?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto