Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Levvame
Mysen skrev:
trykkertor skrev:Han har jo skrevet at det andet kan gå i retur.
Men mon ikke køber har flere rettigheder.
I ugen så jeg et tv program (penge, basta eller kontant).
Hvis en sælger har solgt varen i god tro, og køber ikke kunne forstå at prisen var for god til at være sand. Så har køber ret på produktet til den billige pris.

Lidt svært i det her tilfælde fordi kunden ikke fik det rigtige produktet (46") med hjem.

Eksempelet i tvprogrammet var en kaffemaksin priset ned fra 1.700,- til 160,- (Skulle være priset til 1.600,-)
Da kunden købte produktet til 160,- og blev stoppet af betjeningen på vej ud. Så viser det sig at kunden havde krav på at beholde produktet til 160,-
Det er vel først efter, de har handlet, at kunden kan kræve at købet gælder? De fleste skriver jo forbehold for trykfejl, og så kan de altid sige "beklager fejlen, den koster altså 1600."

Jeg tror det er en sælger, der har dummet sig, og umiddelbart lyder det ikke til at være forsætligt. Tror bar næppe, der er flere rettigheder for kunden end fortrydelsesretten, da der ikke er nogen skriftlige beviser på, at det skulle have været 46". Tværtimod er der jo beviser på, at kunden har købt en 40" til 8500. Jeg synes ikke, der er tale om dårlig kundeservice. At han kan bytte er jo fair nok, og sælgeren har jo blot lavet en træls fejl, som så mange andre også gør. Han har jo ikke afvist sin fejl, eller foreslået ligegyldigt nedslag eller lign.
Jeg forstår bare ikke hvorfor han sælger et tv til 8.500 kr (efter man har pruttet om prisen) mens den på deres reklameblad står til 7.777 kr. Det er jo ikke fair det der. Jeg ved godt jeg har fejlet ved ikke at være obs. under købet men jeg synes stadig det er flabet at sælge et forkert Tv til den pris mens den står til en pris der er billigere.

Sket er sket man skal ikke græde over spildt mælk.
Af trykkertor
Jeg synes det er en meget merkelig case.
Når andre sælger 46" til 9.899,-
OG dere forhandlet om DEMO-modellen.
Så er 8.500,- en særdeles realistisk pris.
Når 40" oveni kan købes ny til 7.777 som er godt under den "GODE" pris du skulle få, så er der noget fejl.

Jeg ved ikke hvor feilen har sket, men jeg synes da 8.500,- for demomodellen 46" høres ud som en fair pris, og en forretning kunne fint klare det.

Men at det nå er snak om 8.500,- og han ikke kunne gå længere ned, så MENER jeg bestemt det IKKE kan har vært 40" han snakket om.
For som sagt, hvis den går for 7.777,- så ville han i sit system set at der var rigelig at gå på.

Som du nævner. Ikke græd over spildt mælk. Men synd at gå glip af en ellers ok deal.