Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg har lige fået et fjernsyn mere og trak et kabel fra antenneudgang i stuen ind til værelset med det nye fjernsyn og købte en splitter så jeg kunne dele signalet til to fjernsyn.
Jeg har en ganske almindelige stueantenne på taget (vist nok med en forstærker på loftet) og det ene signal skal ind i en sony hd optager og videre ind i et sony bravia, og det andet skal bare direkte ind i sony fjernsyn dekoder.
Men jeg signalet bliver så dårligt når jeg prøver at dele det at det ikke kan lade sig gøre at have begge kabler tilsluttet deleren på samme tid! Jeg tvivler på at deleren er defekt, da jeg nu har prøvet 3 forskellige med samme resultat.
Hvad skal jeg gøre? Jeg går ikke ud fra at der er udgange på mine fjernsyn så at jeg kan dele signalet der?
Er den eneste mulighed virkelig at købe en antenne mere?
Tak
Af lak
Har du flere antenner på taget som du brugte i de analoge dage. Hvis ja så fjern forstærkeren og forbind den antenne der vender mod sende masten. F. Eks mod hovesenderen hvis det er midt/nord Sjælland. De gamle forstærkere har mange gange kanal filtre indbygget og de passer som regl ikke så godt mere.
Af euglena
Hej. Tak for svar.
Jeg fik langt om længe løst problemet. Det viser sig at min antenne var rettet mod en gammel analog antenne og ikke med det nuværende signal, og da jeg fik drejet den var signalstyrken høj nok til at splitte :-)