Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Allesammen

Jeg var nede i Sony Center Århus og købe en Sony tv 46 tommer nx700 som stod til 10 tusind. Dog fik jeg forhandlet en pris på 8.500 kr. Så jeg købte Tv'et med det samme.

Ekspedienten gik ned til lageret og hentede Tv'et og jeg tog den med uden at kigge nærmere.

Da jeg kom hjem kunne jeg se at det var en 40 tommer jeg havde fået med hjem, jeg tjekkede hurtigt kvitteringen hvor der også stod 40 tommer.

Ekspedienten erkender at han har lavet en fejltagelse. Og han beklager meget osv. men han vil ikke give mig den der 46 tommer til den pris som der blev forhandlet om. Jeg er mega irriteret over situationen (kørsel frem/tilbage plus den tid jeg har brugt) og det eneste han siger han kan gøre er at tage tv'et tilbage?

Jeg har ingen vidner på nær en familiemedlem som var med mig med da jeg købte det. Ellers er der ingen vidner og intet på skrift, hvad gør jeg?
Brugeravatar
Af Weissbier
Du leverer fjernsynet tilbage og finder en anden forretning - og så har du selvfølgelig lært at se dig ordentlig for næste gang, du får udleveret en vare. :)
Af THM
præcis jeg ville ikke handle der mere, det er fandme frækt ::l
Af BrianH
Kan man tillade sig at sige: Hvordan i alverden kan man slæbe en kasse med et 40" tv ud til bilen og tro det er 46"?

Er det ikke lidt som at tage en halv liter Cola i køledisken og først opdage derhjemme, at der ikke er 1.5 liter?

Men bortset fra det er sælgeren et fjols. Jeg tror slet ikke han har været klar over størrelsen af det udstillede tv (går ud fra i har stået og set på en udstillingsmodel).
Af Levvame
Jeg ved godt at jeg burde kigge nærmere på pakken osv. men var virkelig stresset tænkte bare på at komme hjem. Så jeg ved jeg har været dum. Men kan se at der ikke andet at gøre end at se et andet sted at købe tv'et. :)
Af Levvame
BrianH skrev:
Men bortset fra det er sælgeren et fjols. Jeg tror slet ikke han har været klar over størrelsen af det udstillede tv (går ud fra i har stået og set på en udstillingsmodel).
Nej nej udstillingsmoddellen var 46 tommer, og det var udstillingsmodellen vi forhandlede om. Men han sagde at han lige ville kigge på lageret alligevel om de havde en på lager og det "havde" han så. Bare ikke 46 :)
Af BrianH
Levvame skrev:
Nej nej udstillingsmoddellen var 46 tommer, og det var udstillingsmodellen vi forhandlede om. Men han sagde at han lige ville kigge på lageret alligevel om de havde en på lager og det "havde" han så. Bare ikke 46 :)
Det var det jeg mente. Men har sælgeren været opmærksom på at det i snakkede om var 46"? Jeg tror næppe han ville snyde bevidst, for han ville jo være 100% sikker på det ville blive opdaget
Af Levvame
BrianH skrev:
Levvame skrev:
Det var det jeg mente. Men har sælgeren været opmærksom på at det i snakkede om var 46"? Jeg tror næppe han ville snyde bevidst, for han ville jo være 100% sikker på det ville blive opdaget
Altså vi er klar over at vi talte om 46 tommer og han vidste os godt at det var 46 tommer det drejede sig om. Han erkender os at det ham der laver fejlen. Han har åbenbart kigget på 40 tommeren der han slå tv'et op i systemet. Og ud fra det ga os det pris der (vi fik i øvrigt fratrukket transport prisen osv. da vi var i bil) Så det er ham der kludre i det der han var nede på lageret. Jeg burde være lidt mere opmærksom :/ der han kom med en helt ny uåbnet pakke. Vi sagde os til ham at da du erkender at du har solgt et forkert vare burde gøre det godt igen, men han sagde han simpelthend ikke kunne gå ned i pris på den 46 tommer om det så var udstillingsmodellen. Kort og godt han erkender at vi pruttede om prisen på 46 tommer, og at han sagde 8500 men alligevel kan han ikke give den til den pris fordi han kiggede på 40 tommeren inde på systemet.
Af mhca
Du kan trøste dig med, at det ikke nødvendigvis er det bedste TV.

Især ikke, hvis du skal se TV i et lyst rum eller med tændt lamper i nærheden, da NX700 giver en hel del genskin.

Jeg droppede tanken om det TV til mine forældre efter at have læst lidt anmeldelser samt set på det flere gange. Og det til trods for, at det eller et et ganske pænt TV.

I følge anmeldelser, så har billedkvaliteten ikke hævet sig, og det svarer egentlig mest til en ældre model i nyt design.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis sælgeren erkendte, at have begået en fejl, så har han også pligt til at rette den.
Et nyt rigtigt tv, eller tage det andet retur.
Af trykkertor
Han har jo skrevet at det andet kan gå i retur.
Men mon ikke køber har flere rettigheder.
I ugen så jeg et tv program (penge, basta eller kontant).
Hvis en sælger har solgt varen i god tro, og køber ikke kunne forstå at prisen var for god til at være sand. Så har køber ret på produktet til den billige pris.

Lidt svært i det her tilfælde fordi kunden ikke fik det rigtige produktet (46") med hjem.

Eksempelet i tvprogrammet var en kaffemaksin priset ned fra 1.700,- til 160,- (Skulle være priset til 1.600,-)
Da kunden købte produktet til 160,- og blev stoppet af betjeningen på vej ud. Så viser det sig at kunden havde krav på at beholde produktet til 160,-
Af Levvame
ja men jeg kan se at den 40 tommer ikke står til 8500 men 7795 eller der omkring på deres fødselsdags blad. Hvis jeg ikke tager fejl. (tjekkede det lige igår)
Af Mysen
trykkertor skrev:Han har jo skrevet at det andet kan gå i retur.
Men mon ikke køber har flere rettigheder.
I ugen så jeg et tv program (penge, basta eller kontant).
Hvis en sælger har solgt varen i god tro, og køber ikke kunne forstå at prisen var for god til at være sand. Så har køber ret på produktet til den billige pris.

Lidt svært i det her tilfælde fordi kunden ikke fik det rigtige produktet (46") med hjem.

Eksempelet i tvprogrammet var en kaffemaksin priset ned fra 1.700,- til 160,- (Skulle være priset til 1.600,-)
Da kunden købte produktet til 160,- og blev stoppet af betjeningen på vej ud. Så viser det sig at kunden havde krav på at beholde produktet til 160,-
Det er vel først efter, de har handlet, at kunden kan kræve at købet gælder? De fleste skriver jo forbehold for trykfejl, og så kan de altid sige "beklager fejlen, den koster altså 1600."

Jeg tror det er en sælger, der har dummet sig, og umiddelbart lyder det ikke til at være forsætligt. Tror bar næppe, der er flere rettigheder for kunden end fortrydelsesretten, da der ikke er nogen skriftlige beviser på, at det skulle have været 46". Tværtimod er der jo beviser på, at kunden har købt en 40" til 8500. Jeg synes ikke, der er tale om dårlig kundeservice. At han kan bytte er jo fair nok, og sælgeren har jo blot lavet en træls fejl, som så mange andre også gør. Han har jo ikke afvist sin fejl, eller foreslået ligegyldigt nedslag eller lign.