Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikjak
Mit billedrør på mit gamle B&O er klappet sammen, og jeg skal bruge et nyt fjernsyn til mit soveværelse. Jeg har ikke de store krav fjernsynet som sådan. Det skal selvfølgelig ikke ligne noget der er lort i kvaliteten, men jeg har ikke de vilde krav, da det som sagt bare skal være et soveværelses tv.

Nogen forslag til hvad jeg kan få for 3-4000 kr og kan jeg få noget nogenlunde, som jeg evt. kan køre ud og hente i elgiganten f.eks.

Mvh
Mikkel
Af THM
hvor stort skal det være?
37-42" kan du få det ganske udmærkede panasonic X20E til den pris
32" kan du få det også udmærkede sony ex 500, eller evt det lidt billigere philips 5405h...
de kan alle vise et fint billede efter lidt indstilling, X20 har iøvrigt en udmærket standardprofil, der hedder "true cinema"
Af mikjak
Det skal ikke være mere end 32 tommer. det er rigeligt til soveværelset. Eller sagt på en anden måde. Jeg får nok ikke lov til noget større af kæresten:-D

Det skal helst ikke være noget der skal pilles alt for meget med hvad angår kalibrering osv, da jeg ikke aner en disse om dette.
Af nic92
mit bud ville værer KDL32ex500 kan fås til 3.888,- i sony center
Af THM
det skal der på de fleste hvis man da går op i en naturlig billedkvalitet.
på nævnte philips kan man følge indstillingerne fra anmeldelsen af 5605h her på siden, det er til at gå til..
der er vist også nogen der har lagt indstillinger ud til EX500.
ud fra de kriterier du skrev i starten går du i hvert fald ikke galt i byen med nogen af dem :)
Af tjens
Jeg overvejer selv det samme og kigger på Samsung LE37C535.

Den fås i 32, 37 og 40" til under 4.000.
Nogen der har erfaring med den?
Af mikjak
Jeg takker for input. Jeg tror det blive Sony'et jeg napper. Var lige ude og se på det, og design og billede tiltaler mig mest.