Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikbed
Ifgl Sony's hjemmeside er modellerne KDL-26S2000 /10 /20 helt de samme, kun farven til forskel.

Hvorfor koster KDL-26S2020 versionen så omkring kr 1.000 mere end KDL-26S2000 i div. onlinebutikker?

Snakkede med en flink onlineforhandler, der forklarede at hvis der er for amange af een farvekombination på markedet (= i overskud), bliver den sat på tilbud hos grossisterne. Lyder sandsynligt - men så stor en forskel (hhv kr 8.000 og kr 7.000, ja selv lavere end det)???

Forstod også at Sony nu vil sætte en stopper for billigere TV solgt online, end dem i butikkerne. Ved (naturligvis fordækt) at tvinge forhandlerne til at sælge til ensartede høje priser - nogen kommentar til dette rygte? Beslutningen skulle være komunikeret ud til branchen for et par uger siden
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. det sidste, så tvivler jeg på, at Sony kan gennemføre dette. Det er jo ikke lovligt at diktere priser i Danmark, så de kan ikke stille noget krav. Det mange mærke brands gør - specielt inden for tøj - er at udelade at handle med forhandleren fremover, hvis de ikke sælger til de dikterede priser. Det er en måde at skjule det på, men jeg tror ikke på, at Sony får succes med det, og jeg synes da heller ikke der er nogen tegn på det lige nu.

Derudover kommer jo også en hel spand parallelimporterede produkter, som man ikke kan gøre noget ved. Sådan er nethandel desværre mange steder; så længe priserne er i bund, så er alt andet lige meget. Men der findes naturligvis også fornuftige forretninger på nettet.