Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sponk
Prince*abubu skrev:Jamen ja, synes ikke den siger mig noget i designet, og min bror har den.

Ved godt den er noget af det bedste på markedet lige for tiden, men vil gerne have noget der er lidt mere spark i.
Som min ven der vil sælge mig philips aurea 2 (pfl9903) til 16000, men den er alligevel snart et år gammel, og kan ikke finde ud af om den er det værd eller om den overhoved er god til at spille på og se god billedkvalitet
Lidt mere spark i????

50VT20 er toppen af poppen i dag. Du finder ikke et tv med mere spark i, uden at miste sort niveau. LCD/LED har ligeledes en elendig betragtningsvinkel. Kigger du på et LED tv og træder 3 skridt til siden bliver billedet typisk blåt og mat.

LCD/LED teknologien er færdig udviklet imens
Plasma teknologien har stadig nogle forbedringer på vej = højere kontrast fra næste år!! (meget)
Af Mysen
Hvis det lidt almindelige udseende på en VT20 ikke får dig til at vælte af stolen, så er det noget andet du må finde. Led fjernsyn vil aldrig kunne levere den samme billedkvalitet som et Plasma af den kaliber, men det lyder som om det er det du gerne vil have.

Sortniveauet på Philips 21:9 VIL genere dig. Det er den faktor der rækker mest ned for mig på mit tv, og den er endda målt til ca. det halve i test.

Hvis du skal acceptere et kompromis imellem design og billede kunne en 60" LG plasma måske være "blæret" nok. Det ser i hvert fald sejt ud med så stor en skærm. 60PK950 koster ca 15.000.

Ellers kan du vælge local led dimming modellerne fra LG, der også er velanmeldt, men dog presser prisen noget højt op ifht hvad du får hos en plasma i samme prisklasse. 47LE850n koster ca. 17000, men er så lige 13" mindre. Til gengæld er det nok under kategorien "blæret"

Til sidst kunne man nævne et Sony 52NX800 til 15k. Men hvis du skal helt op at have streetcredit faktor 5, så må du punge ud til den 2500 kr dyre designfod. anmeldelserne viser, at de 3 nævnte ikke når samme niveau som VT20, men så er de til gengæld fee'e at se på, når de er slukkede.

Tests:

Le850n
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1272870721

PK950
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269244450

Sony (nx700)
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269244450
Af THM
NX800 har i hvert fald et fedt design.
mht. LG plasma, kunne du også nøjes med et pk760n som som sku være ligeså godt der er bare ikke wifi dongle med...
Af Prince*abubu
Jamen selvfølgelig, i har fuldstændig ret i at det er tusind gnage bedre de fjernsyn der.

Men må ærlig indrømme at jeg er blevet forelsket i det ambilight, og ville ønske der var et fedt fjernsyn med ambilight med gode specs osv :)

Tusind tak for jeres response :)
Af Mysen
Hvis du elsker Ambilight er der nok ingen vej udenom Philips..

Med mindre du køber LED skinner til væggen, der tænder med dit tv. Det bliver jo så bare noget, der minder om Ambilight 1, og altså uden skiftende farver.
Af Prince*abubu
Det er rigtig nok.

FORDØMTE philips! Lav et fedt fjernsyn med god ambi! :D

Men evt dette philips aurea 2? er det forældet for meget det fjernsyn, til at det er noget værd, eller hvordan siger i drenge til det?

Mvh
Mads Oliver
Af nic92
KDL40nx710! mega fedt tv fra sony som lever et godt billede
Af Jackinvestor
Blærerøvsfaktor for mig er, at kunne sige, at man har markedets bedste billede både i 2D og 3D og det vil man kun kunne sige med overbevisning hvis man ejer et VT20.

Det kan løbes i elgiganten for 15. t.kr.

Hvad nytter det og have et flot fjernsyn i slukket tilstand, når det kun er middel når det tændes. Jeg nyder hver dag mit vt20 og er der et eller andet der generer mig, så beroliger jeg mig med at det ikke fås bedre.
Af Mysen
Du kan ikke forvente at alle har den holdning at billedkvalitet er den eneste faktor i et tv-valg. Ham her synes der skal være ambilight, andre synes den skal være uden ramme. Nogen går mest op billedkvalitet i dagslys og andre er mere interesseret i input lag. Jeg er i sådan en mellemting, hvor jeg ikke gider at kigge ind i en 9cm tyk skærm med en stikboks på siden af tv'et som jeg konstant ville lægge mærke til. Samtidig ville jeg ikke have en dårlig billedkvalitet, og så har man endnu engang ramt en kompromis.
Det er efter min mening ikke blæret at have lækker billedkvalitet. Desuden er det nærmest pinligt at have 3D, da det i de flestes øjne er noget vi har spildt flere tusinde kroner på, selv om det bare er noget, der har været tilføjet, for at gøre de bedste modeller mere interessante, for den almindelige køber. Design er blære, tykkelse ("tyndelse") er blær, B&O er megablær. Jeg har endnu ikke ikke set en film med andre end min kæreste herhjemme. Jeg nyder det flotte billede, men det er næppe noget, jeg kan blære mig med overfor folk, der kun har set det slukket.
Af THM
det er rigtigt det først er blær når folk ser billedet eller ved hvad det er.
personligt ville VT20's design ikke genere mig det mindste, og behøver ikke et tv der kun er et par cm tykt.
B&O's BV 7 er vist iøvrigt en del tykkere, er det så stadig blær? og er det i så fald pga. navnet eller den super billedkvalitet? :)

Til trådstarter: du kan få det velanmeldte philips 8605h i 46" inden for dit budget, det har ambilight, rimelig fedt tv efter min mening...
Af Mysen
THM skrev:B&O's BV 7 er vist iøvrigt en del tykkere, er det så stadig blær? og er det i så fald pga. navnet eller den super billedkvalitet? :)
Jeg kan godt se dilemmaet her, men den indbyggede lyd, og at alt oser af dyrt betalte designere, dyrt materialevalg, og at det er den eneste producent, der formår at gøre det til et tv, der absolut ikke behøver at komme op at hænge...

Selve mærket er vist mere snobfaktor end blær, men det er måske min personlige holdning, der skinner igennem her.
Af THM
jeg er såmen enig i at det nærmere er snobfaktor end blær, eller blot at man gerne vil ha et produkt der er gennemført kvalitet. jeg synes såmen generelt ik et tv behøver hænge på væggen, det kommer også an på indretningen i stuen hvad der ser bedst ud...
men nej BV7 skal i hvert fald ikk på væggen ;)
Af lennon
Jeg vælger nu at kalde det ejerglæde (B . Og B&O magter faktisk at løfte LCD billedkvalitet op på plasma niveau - respekt for det .

Jeg var selv temmelig facineret af Philips tivolilys, - men bakkede da jeg erfarede at det rent faktisk har en destruktiv effekt på billedkvaliteten.