Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insany
Jeg har læst Flatpanels købeguide grundigt igennem og har nu gjort op med mig selv hvad der er relevant for mig.

Fjernsynet skal bruges til at se film og tv-serier på, så filmoplevelsen(primært billedet) er min højeste prioritet.

Størrelsen
Minimum 32" hvis det skal være LCD/LED.
Minimum 42" hvis det skal være plasma.

Prisen
Mit budget er rimelig stramt, men jeg er villig til at give mellem cirka 3000-4000 + det løse.

- Plasma
PANASONIC VIERA TX-P42U20E
3727 kr. + fragt
http://www.pixmania.com/dk/dk/5096293/a ... kzNzg2NjA7

Dette fjernsyn er min favorit, jeg synes selv at det har gode specifikationer, men har ikke set fjernsynet fysisk.
Dog har jeg læst nogle meget korte reviews om fjernsynet på spansk, hvor de er meget tilfredse med kvalitet i forhold til pris.

- LCD
Samsung LE32C530
2899 kr. + fragt
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/sho ... LE32C530/#

PHILIPS LCD-FJERNSYN 32PFL5405H/12
2879 kr. + fragt
http://www.pixmania.com/dk/dk/4928256/a ... k0NzczODg7

LG 32LD650N
3500 kr. hos TDC.
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D650N.html

Alle fjernsyn ser ud til at have fornuftige, men dog, varierende specifikationer.
Jeg er meget interesseret i at høre hvilket fjernsyn I mener er bedst egnet til mine ønsker?
Og om I eventuelt har erfaringer med nogle af fjernsyns modellerne?

Kom også gerne med forslag til fjernsyn som du mener er relevante :)

På forhånd tak
- Asger
Senest rettet af Insany 11 nov 2010, 15:27, rettet i alt 1 gang.
Af nic92
Sony KDL-32ex500 til 3.888,- hos sony center. kunne også være et bud
Af Insany
nic92 skrev:Sony KDL-32ex500 til 3.888,- hos sony center. kunne også være et bud
Super fedt fjernsyn!
Lyder virkeligt lækkert med alle de muligheder for tilslutninger til eksterne kilder, er slet ikke i tvivl om at det viser et super billede (:
Det er et godt bud men hælder nu stadig til et 42" for omkring de 3000-4000 kr.
Som sagt behøves det ikke at kunne alverdens som det sony tv helt klart kunne, man skal bare få billede kvalitet for pengene :)

- Asger
Af THM
så ville jeg nok tage et X20 eller det U20 du har kig på. jeg ville dog være lidt varsom med at handle med pixmania da de har et ret skidt rygte...
Af Insany
THM skrev:så ville jeg nok tage et X20 eller det U20 du har kig på. jeg ville dog være lidt varsom med at handle med pixmania da de har et ret skidt rygte...
X20'eren ser faktisk ud til at være et rigtig godt fjernsyn, også lidt billigere og har samtidigt usb hvilket U20'eren ikke har.
Det som holder mig tilbage er dog at det ikke er full hd.
Ville virkelig gerne have et full hd fjernsyn, så alt vises bedst muligt, desuden har jeg hørt at billedet fra computeren vil blive forringet når man ikke bruger FULL hd.

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/sho ... runner_dk/

*EDIT
Det som der er med Pixmania er at det er et fransk firma, så reparationer tager ofte 4-5 uger og man skal selv kontakte selskabet som skal fragte tv'et.
Men de betaler selvfølgelig regningen, så man skal bare vide at selskabet altså ligger i frankrig og servicen er på fransk/engelsk, før man handler.
- Asger
Af PeterD
Kort sagt 42" Panasonic X20 pga. pris/kvalitetsforholdet til under 4000 kr. hos komplett.dk og wupti.com og du får det lidt bedre tv i X20 end U20 (skrabet model)

Hvis billedetkvalitet er din højeste ønske så skal du vælge plasma frem for LCD, da det giver et "blødere/mere naturligt billede hvor farverne har mere dybte og sort ER SORT!! og her står særligt Panasonic stærkt

Det bedste ville måske stadig være Pioneer KURO, men da de er stoppet og givet deres knowhow videre til Panasonic VT20.

Den ligger uden for de flestes daglige tvbudget.

LCD er fin til Playstation men det er plasma også, hvis du bare bruger det med omtanke og ikke lader skærmen være tændt 12 timer i træk med statisk billede, da der er en 0,000001% risiko for burn in.

4000 kr er toppen af dit budget, men spis havregrød og drik vand i en måned og så skulle der være råd til en plasmaskærm fra Panasonic.
Det vil du ikke fortryde...
Af Insany
PeterD skrev:Kort sagt 42" Panasonic X20 pga. pris/kvalitetsforholdet til under 4000 kr. hos komplett.dk og wupti.com og du får det lidt bedre tv i X20 end U20 (skrabet model)

Hvis billedetkvalitet er din højeste ønske så skal du vælge plasma frem for LCD, da det giver et "blødere/mere naturligt billede hvor farverne har mere dybte og sort ER SORT!! og her står særligt Panasonic stærkt

Det bedste ville måske stadig være Pioneer KURO, men da de er stoppet og givet deres knowhow videre til Panasonic VT20.

Den ligger uden for de flestes daglige tvbudget.

LCD er fin til Playstation men det er plasma også, hvis du bare bruger det med omtanke og ikke lader skærmen være tændt 12 timer i træk med statisk billede, da der er en 0,000001% risiko for burn in.

4000 kr er toppen af dit budget, men spis havregrød og drik vand i en måned og så skulle der være råd til en plasmaskærm fra Panasonic.
Det vil du ikke fortryde...
Mange tak for dit fine indlæg (:
Lyder som en god idé, fedt at der er 2 som kan peje det samme fjernsyn ud, så føler man sig lidt mere sikker :D

Men hvad er det der gør U20 til en mere skrabet model end X20?
Har nemlig tænkt mig at købe U20 udelukkende pga. full HD, men det vil jeg selvfølgelig ikke hvis X20 er den billedemæssigt overlegen.

- Asger
Af Frederikwibe
Blot en ps. men jeg syntes ikke at kunne finde et USB på mit 42X20... Derudover er jeg helt vildt glad for mit tv, der er virkeligt noget om at kvalitet/pris hænger særdeles godt sammen hos dette tv.. Samtidigt får du det til under 4000 på elgigantens netshop!
Af Insany
Frederikwibe skrev:Blot en ps. men jeg syntes ikke at kunne finde et USB på mit 42X20... Derudover er jeg helt vildt glad for mit tv, der er virkeligt noget om at kvalitet/pris hænger særdeles godt sammen hos dette tv.. Samtidigt får du det til under 4000 på elgigantens netshop!
Mange tak for din kommentar!
Ja der var en fejl i beskrivelsen hos redcoon.dk skrev til deres support :)
Super fedt at høre at du har en x20'er og er glad for det (:

Det er 37" de har på elgigantens netshop ;)