Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt ny fladskærm Samsung UC40C6005 men har et problem. Jeg ville se mine ferie-billeder/film via det indbyggede usb stik i fladskærmen. Men når jeg starter media player derpå skriver den at der ingen billedfiler eller videofiler ér. Tvét kan sagtens finde den externe harddisk (iomega 1000GB).

For sjov skyld prøvede jeg så at kopiere et billed og en film overpå en anden usb-nøgle på 8GB. Det fungere underligt nok på tvét, men hvorfor virker det ikke fra iomega harddisken??..

Både billeder og film på begge mine usb er JPG-filer.

Håber virkelig nogen kan hjælpe, er virkelig frustrerende :(

Mvh. Stelle
Af Septi
Det kan være du skal lave en FAT32 partition på din harddisk, det skulle jeg på min for at min afspiller ville æde ferie billederne - NTFS filsystemet er vist standard på de store harddiske, mens FAT32 bruges på de mindre (tror jeg nok :p )
Af Stelle
Det kan være du skal lave en FAT32 partition på din harddisk, det skulle jeg på min for at min afspiller ville æde ferie billederne - NTFS filsystemet er vist standard på de store harddiske, mens FAT32 bruges på de mindre (tror jeg nok )

Tak for dit svar. Var ved at blive sindsyg igår mens jeg søgte forgæves online efter en løsning. For gider jo ikke sidde og kopiere over på en mindre usb nøgle hver gang. Så går det sjove sku af det 8)

Men kan jeg lokke dig til at fortælle lidt mere om denne "FAT32 partition"??..
Er det noget jeg skal downloade eller ud og købe??.. :s

På forhånd tak for din hjælp.

Mvh. Stelle
Af Peter Schrøder
Stelle skrev:Men kan jeg lokke dig til at fortælle lidt mere om denne "FAT32 partition"??..
Du sætter harddisken til computeren, højreklikker på den i Denne Computer og vælger Formatér. I den lille billede som popper op, vælger du Fat32 i drop-ned menuen. Du kan sandsynligvis også formattere den igennem tv'ets menu.
Formattering sletter harddisken.
Af Septi
Det er ikke helt så nemt som bare at formatere disken til FAT32, for det filsystem understøtter ikke diske større end 32gb, derfor skal der først oprettes en partition på den eksisterende disk. (ellers er de resterende 968gb spildt :( )

Der er en guide her som du burde kunne følge:

http://windows.microsoft.com/da-DK/wind ... -partition

Du skal lige være klar over at FAT32, udover at have en max. størrelse på 32gb ikke kan håndtere filer, der er større end 4gb, men det burde ikke blive det store problem for dig tror jeg.
Af Stelle
Vil lige hurtig indskyde at jeg har macbook.. Kan nemlig se i begge nævner noget om windows. Kan det stadig lade sig gøre ved samme fremgangsmåde?

På forhånd tak.

Stelle
Af Septi
Der er jeg bange for, at jeg kommer til kort, jeg er 100% clueless omkring Appel produkter :o
Af Stelle
Okay det cool nok. Men tak for du tog dig tiden til at svare ellers.

Stelle.
Af Mysen
Jeg tror næppe det er filsystemet, der er grunden til dine problemer. Jeg har i hvert fald haft succes med både NTFS og FAT32. Der er nogen, der har nævnt noget med problemer ved 7200rpm diske og ved 3,5" diske. Jeg kan ikke bekræfte det, blot afkræfte at du nok ikke får succes ved at formatere til FAT32.
Af Stelle
Hmm okay... Så må det jo bare være sådan. Har bare en del billeder og videoér på den harddisk, så havde været nemt bare at plugge den i tvet :D

Men tak for de svar jeg har fået.

Mvh. Stelle
Af Mr. Green
Du er ikke den eneste der har det problem..
Jeg har en Western Digital harddisk på 500 gb, hvor alle billeder ligger i.. Tv'et finder harddisken men som du skriver... Så der ingen filer, hverken billede eller video..
Jeg har også en usbnøgle på 16 gb der var fat32. Den var der ikke noget i vejen med.. Heller ikke da jeg konverterede den til ntfs..

Så tror bare det er den store lagerkapacitet tv'et ikke kan klare?
Af Stelle
Okay.

Synes bare det lyder underligt tvet ikk kan klare det, for det ligger jo på den externe harddisk. Men er godtnok irreteret over det, især fordi jeg havde glædet mig til at se billerne fra i sommers :(

Men tak for dit svar, jeg må jo nok bare lære at leve med det selvom det svært.

Stelle