Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zemich
Hej.

Har netop købt et Sony EX500 som jeg er ganske glad for.

Men har et lille spørgsmål.

Jeg havde fået forståelsen af at med hdmi 1.4 skifter tv-et selv til hdmi kanalen ved opstart af eksempelvis dvd.

Jeg har en ps3 tilsluttet i hdmi slot 1 på mit tv, men den skifter ikk selv, hvordan kan det være...?

Zemich
Af Remmerboy
hdmi 1.4 handler mere om, at lyd kan overføres begge veje.

mit tv fra 2007 med hdmi skifter selv til den hdmi kanal bluray afspilleren sidder på, når jeg tænder for bluray afspilleren.
så det er nok din tv der ikke registerer input fra ps3. har du en dvd/bluray afspiller du kan teste?
Af Zemich
Remmerboy skrev:hdmi 1.4 handler mere om, at lyd kan overføres begge veje.

mit tv fra 2007 med hdmi skifter selv til den hdmi kanal bluray afspilleren sidder på, når jeg tænder for bluray afspilleren.
så det er nok din tv der ikke registerer input fra ps3. har du en dvd/bluray afspiller du kan teste?
Ok. Havde godt læst det også havde noget med lyden at gøre, men eftersom jeg ikke har noget eksternt anlæg jeg benytter hæftede jeg mig ikke synderligt ved det. Havde dog fået indtryk af at det med selv at skifte kanal var kommet sammen med hdmi 1.4.

Min gamle dvd afspiller kører via scart, så den kan jeg ikke rigtigt prøv med desværre.
Af Peter Schrøder
Zemich skrev:Jeg har en ps3 tilsluttet i hdmi slot 1 på mit tv, men den skifter ikk selv, hvordan kan det være...?
Hvis det er den gamle PS3 (ikke Slim) understøtter den ikke CEC eller Bravia Sync som det hedder på Sony'sk. Det er ikke en HDMI 1,3 vs. 1,4 ting men en manglende feature i PS3.
Af nic92
HDMI 1.4 har bare Audio return i kabelet det er forskellen på 1.3 og 1.4
Brugeravatar
Af MigSelv
nic92 skrev:HDMI 1.4 har bare Audio return i kabelet det er forskellen på 1.3 og 1.4
Og mulighed for internet.
Af Zemich
Ok.

Min ps3 er ikke en slim.

Så har vi jo svaret der. Tak for svar alle sammen :)