Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bliss
Ville lige poste dette da jeg selv brugte 2 dage på at få det til at virke

Problemet var at få win media center til at afspille 1080p mkv, specielt x264.

Løsning var at fjerne alle codecs såsom CCCP, klite osv.

Hent sharks codecpack fra http://shark007.net/index.html

Hvis man bruger et 64-bit system skal man først hente 32-bit versionen og indstallere den og derefter hente 64-bit versionen og indstallere den.

Tryk "start"
Vælg " Alle Programmer"
Venstreklik på "sharks007 codecs"
Højreklik på "Setting application x64" og vælg "kør som administartor"
Under fanen "config" vælges "set 64 bit player"

Standardopsætningen virker med det samme, man kan tweake lidt med indstillingerne, se i sharks forum hvordan.

For at få udertekster permanent på gøres følgende:

Tryk "start"
Vælg " Alle Programmer"
Under fanen "MKV" vælges "use Haalii's splitter"
Herefter gå til fanen "config"
I dropdownboksen "configuration items" (den grå i midten) Vælges Haali config dette åbener et nut vindue
I vinduet vælges "options"
Tryk på "+" ved "langauges"
Vælg "subtitle langauge priority"
Der er nu et tomt tekstfelt i bunden af vinduet her skriver du dan,eng,none

Nu vælges automatisk dansk først, hvis der ikke er nogen danske undertekster vælges automatisk engelsk, hvis der ikke er nogen engelske undertekster slå det fra.

Dette gør dog at der permanent er engelseke undertekster på. hvis man ikke vil have det kan undertekster slås fra ved at :

Tryk "start"
Vælg " Alle Programmer"
På fanen "config" vælges "no subtitles" i højre side

Tilsvarende skal gøres med lyden da mkv tillader flere audiotracks i samme fil, bare hvis i er kommet til at...sikkerhedskopiere...med russisk eller lignende O_O
Senest rettet af Bliss 15 nov 2010, 22:23, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Lyder indviklet... Hvad med at bruge " VLC-player " i stedet???
Af chrfog
Supergris skrev:Lyder indviklet... Hvad med at bruge " VLC-player " i stedet???
tror ikke det er et problem at få selve computeren til at afspille 1080p mkv, men derimod at få windows media center til at afspille den og det er ikke lige til, som du kan se :D

personligt havde jeg nok også valgt cccp, så man bare kunne afspille det via en mediaplayer. men det hjælper jo ikke bliss :)
Af pekr
Jeg har kørt med Shark i lang tid efterhånden og det spiller bare.
Af Mysen
Virker MP4 med x264/ h264 ligeledes? Jeg kan ikke få srt tekster til at virke, men mit tv klarer dem dog. Det hjælper mig bare ikke, når min gamle mor skal have det til at virke..
Af Bliss
ja det er en no-brainer når det først er sat op. Hvis du selv ripper filmene har du danske undertekster. Hvis du finder dem på de grå sider på nettet har du dog sjældent danske undertekster. Jeg har som sagt sat en prioritering som hedder dansk engelsk eller ingen undertekster, det betyder at jeg altid kører med engelske undertekster hvis der ikke er danske, mere fordi jeg er for doven til at søge efter danske undertekster, sharks kan også sagtens tage ekstene undertekster som du bruger i srt
Af bleze
Bare så folk har styr på det så er x264 en encoder/library og formatet er H.264. x264 er altså IKKE et format men et stykke software :)
Af Bliss
Jeg har opbygget et ret omfattende medie-bibliotek og gider ikke rende frem og tilbage til computeren for at vælge film, mufik osv. Mit mediecenter kører også med en masse add-ons som f.eks gør det muligt at se og høre alle dr's pod-casts. Derfor alt skal køre gennem win media center, hvad fedt er der ved at alt skal styres fra computeren når der findes et ganske glimrende interface så jeg kan klare alt med en fjernbetjening uden at bevæge mig:P