Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hei alle sammen som har PS50C7705
Jeg har selv nå fått min ;))
Men...mye retentioen...De kommer veldig veldig fort på logoer på TV kanalene...
De går fort bort igjen...fra 1-5 min...

Leser at Rasmussen har hatt en "break-in" periode..og at problemet da har blitt mindre
Hva er" break-in"??..og hvordan gjør man det?
Af noxity
Du kan i en menu vælge "ruller". Her får du et billedet som kontakt ændrer sig og dermed også ældre skærmen ens.

Typisk siger man at det tager 100-200 timer før TVet er "breaked in".

Dette skyldes at aldrings tiden for panelet har en meget stejl kurve i starten, hvorefter den bliver mere flad.
Brugeravatar
Af MigSelv
http://www.recordere.dk/download/
Link til download af break in dvd.
Der bruges ca. 200 timer til en break in.
Break in dvd'en kører i loop med forskellige ensartet farve baggrunde, så den kan bruges uden " opsyn ".
Brugeravatar
Af MigSelv
noxity skrev:Du kan i en menu vælge "ruller". Her får du et billedet som kontakt ændrer sig og dermed også ældre skærmen ens.

Typisk siger man at det tager 100-200 timer før TVet er "breaked in".

Dette skyldes at aldrings tiden for panelet har en meget stejl kurve i starten, hvorefter den bliver mere flad.
Rullerne er mest beregnet til fjernelse af retention ( hvis farverne er sort/hvid ).
Af trykkertor
Break-in behøver ikke være med ruller eller break-in tv.
Noget så nedern som at skulle sidde og kikke på ruller eller break-in dvd på sit nye fjernsyn, er bare for kedeligt.

Break-in er som at køre til en bil. Sund fornuft i starten, og det hele går af sig selv.
Zoome billedet så logo kommer udenfor skærmen. Og brug tv som normalt.
Prøv at undgå film med sorte bjælker. Eventuelt brug zoom.
Så kan du regne med at det har sat sig efter 100-200 timer.

Intet i vejen for at dit fjernsyn kører natten igennem med ruller eller Break-in dvd.
Men tag dit fjernsyn i almindelig brug på dag og kveldstid.
Af Insignia
Takk for svarene alle sammen
Skal laste inn fra Recordere..så får vi se om det hjelper.

Kontaktet Hi-Fi Klubben her i Norge hvorjeg kjøpte tvn..og fikk fort svar tilbake at de hadde testet over tid en del av disse tvr...uten noe problem..
Så jeg får håpe den blir bedre etter vært.
Kjører kontrast/lys etc. på 50-55..og alt det andre på lavt..for å kjøre tvn inn pent..

Ellers så er jo det en knallfin tv..deilige Plasma bilder.,))
Af PeterD
Fantastisk service af Trykkertor og MigSelv.

Super service :)
Brugeravatar
Af MigSelv
PeterD skrev:Fantastisk service af Trykkertor og MigSelv.

Super service :)
Takker
Brugeravatar
Af MigSelv
trykkertor skrev:Break-in behøver ikke være med ruller eller break-in tv.
Noget så nedern som at skulle sidde og kikke på ruller eller break-in dvd på sit nye fjernsyn, er bare for kedeligt.

Break-in er som at køre til en bil. Sund fornuft i starten, og det hele går af sig selv.
Zoome billedet så logo kommer udenfor skærmen. Og brug tv som normalt.
Prøv at undgå film med sorte bjælker. Eventuelt brug zoom.
Så kan du regne med at det har sat sig efter 100-200 timer.

Intet i vejen for at dit fjernsyn kører natten igennem med ruller eller Break-in dvd.
Men tag dit fjernsyn i almindelig brug på dag og kveldstid.
Fuldstændig enig.
Det ene udelukker jo ikke det andet.
Selvfølgelig skal der kigges tv, men med de tidligere nævnte forholdsregler. Jeg gør selv brug af beskrivelsen, især da jeg har konstateret, at de nye plasma tv er langt mere følsomme overfor retention ( forhåbentlig kun i starten / 200 timer ).
Af Insignia
Jeg håper at min tv blir snille med dette etter at jeg har kjørt Break in DVD i noen timer.

Er meget bekymret om at det kan være noe feil med min Plasma..siden det er så tydelige etterbilder av logoer etc...

Er det noen som har denne tv som har noen erfaringer??
Af Insignia
Da er min tv snart på vei tilbake til Samsung..:///
Den er helt utrolig følsom...og det kommer retentioner etter kun få minutter...

Noe andre som opplever det samme?
Af nicholasr
Sådan er det jo når man har valgt plasma ☺

Der er sikkert kun tale om rentention, og ikke burn-in. Det er klart tvet er mere følsomt i starten.

Mit er kun een uge gammelt, og kan godt se retention osv, men det forsvinder igen.

Brug den indbyggede "ruller" eller kør break-in de første 200 timer, så skulle det ikke være så følsomt derefter.
Af miko
Efter 5 måneder er mit tv stadig meget følsomt for retention, liidt træls, men tilgengæld har jeg inden for en måneds tid fået markant bedre sort, og dybere farver.