Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Major Awesome skrev:Hej, da jeg er ved at blive træt af kun at kunne have 4gb filer på harddisk til ps3 så har jeg overvejet at købe en WD tv.
Men jeg er meget i tvivl om kvaliteten af surround sound da jeg jo gerne vil have mest muligt ud af mit kære sæt.
Og i får da lige et link
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=735

Tak for din tid.
Det afhænger jo klart at kilden, men WD'en sender lyden enten via av, optisk eller hdmi (bruger selv kun Hdmi og jeg mener, at den sender det digitalt og uden at 'røre' ved lyden, så derfor kan en receiver uden problemer decode lyden.

martin
Af chrfog
du kan også formatere din eksterne hdd, så den er ntsc istedetfor fat32, så kan filerne være større end 4gb. dog er der mange, der er tilfredse med wdtv. du kan evt læse denne forumpost fra hardwareonline http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx ... tid=576730
jeg ved ikke om den lige hjælper med dit lyd spørgsmål, men måske er der andre informationer, der spiller ind :D
Af maskus
Major Awesome skrev:Lækkert, har du selv surround sound?
Nej, desværre eller har en panasonic soundbar som registrerer DTS lyden. OG der er klar forskel fra mp3 komprimeret lyd fra avi/divx filer og digitallyden fra BD formatet eller x./h.264
Af Illgor
Går ud fra at der menes NTFS - mindre detalje, men da rart at have på det rene ;)
Tvivler dog på at PS3 understøtter dette filsystem da det er jo er Microsoft der har udviklet det.
Men måske kan andre filsystemer som ext3/4 bruges...

Men kan du ikke bare streame det? PS3 har vel DLNA.
Af maskus
Du kan forsøge med PS mediaserver og så se, hvordan det kører. Selv er meget glad for min WDTV live, som er moded med b-rac.cc. Den giver super muligheder.
Af Major Awesome
maskus skrev:Du kan forsøge med PS mediaserver og så se, hvordan det kører. Selv er meget glad for min WDTV live, som er moded med b-rac.cc. Den giver super muligheder.
Hvad går det mod ud på? :)
Af maskus
Major Awesome skrev:
maskus skrev:Du kan forsøge med PS mediaserver og så se, hvordan det kører. Selv er meget glad for min WDTV live, som er moded med b-rac.cc. Den giver super muligheder.
Hvad går det mod ud på? :)

Ja, her skylder lige en forklaring. Moding af WDTV betyder egentlig bare, at man optimerer WDTV live evne til at gøre ting, som WD ikke selv har tænkt sig at putte på maskinen. En fantastisk detalje er, at man får mulighed for at redigere en smule i en tillempet executefil. Jeg kan eks. se Youtube HD og de 5 volt som sendes via USB kan slukkes for ved standby-mode, så harddiskene ikke snurrer unødigt. Man kan få nye baggrunde til WDTV'en og bruge en USB-hub, således der kan tilsluttes flere harddiske som også registreres samt evt. trådløs usb-dongle til Wireless. Noget rigtig smart er evnen til at fungere som FTP server, osv. osv.

/martin