Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicklas A
Godaften der ude..

Nogen der ved om Sony KDL-46NX710 er et godt tv?

Hvordan 3D´en er med cross talk osv?

Og har det et flot billed kvalitet osv?
Ja bare generalt, er det et godt tv?
Og hvis der evt er nogen der ved hvor jeg kan læse en test om tv´et havde været fedt :)
Af lrev 1-2
Nicklas A skrev:Godaften der ude..

Nogen der ved om Sony KDL-46NX710 er et godt tv?

Hvordan 3D´en er med cross talk osv?

Og har det et flot billed kvalitet osv?
Ja bare generalt, er det et godt tv?
Og hvis der evt er nogen der ved hvor jeg kan læse en test om tv´et havde været fedt :)
Hej.
Så det i Fields forleden...var overrasket over den gode billedkvalitet.Det var i et Sony center som havde et godt bundle tilbud på den.Hvis du er hooked på 3D så vælg en plasma 3D istedet...Pana. VT20....det funker bedre i 3D.

LREV
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har testet modellen uden 3D her på siden.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Nu er NX710 jo ikke "bare" en NX700 med 3D.

Hvis vi snakker billedemæssigt:
Sony panel vs. Sharp panel
100 Hz PRO vs. 100 Hz
Dynamic Edge LED (Local Dimming) vs. Edge LED
OptiContrast Panel vs. Deep Black Panel
Af Novatic
Mess skrev:Nu er NX710 jo ikke "bare" en NX700 med 3D.

100 Hz PRO vs. 100 Hz
Dynamic Edge LED er et salgs gimmick. Clouding kan stadig forekomme, og gør ofte iflg. mange folk fra avforums.

Udover det skal jeg ikke kunne sige, om de andre nævnte specs gør nogen forskel.
Af lrev 1-2
Mess skrev:Nu er NX710 jo ikke "bare" en NX700 med 3D.

100 Hz PRO vs. 100 Hz
Hej.

Og ikke at forglemme:

.. så er det et langt flottere apparat...kun godt 3 cm dybt,og en helt smal ramme omkring billedet (ala LG Infinia)..lækkert.

lrev
Brugeravatar
Af michelskovbo
lrev 1-2 skrev:
Hej.

Og ikke at forglemme:

.. så er det et langt flottere apparat...kun godt 3 cm dybt,og en helt smal ramme omkring billedet (ala LG Infinia)..lækkert.

lrev
Ja, men det er vel også en smagssag? :)
Synes personligt selv at NX710 og NX810 er de flotteste Sony TV til dato, men ville bare påpege den væsentlige forskel som er billedekvaliteten.

Der står en 55NX810 hjemme hos mig - og den er sprød !
Af Bliss
Overvejede også NX-serien, men endte med VT20 da jeg synes billedet virker meget kustigt på Sonys TV, synes jeg generelt det gør på alle LED-tv, bevares det kan jeg også få det til på mit VT20 hvis jeg slår alle de "forbedrings-filtre" til som TV'et er født med, men THX indstillingen er formidabel.

Pas også på med at vurdere billedet i en butik, indstillingerne er ofte meget misvisende, og har set flere eksempler hvor producenternes eget demomateriale har kørt på deres TV. Så ser det fantastisk ud, men det er også optimeret til netop deres TV.
Af lrev 1-2
"Pas også på med at vurdere billedet i en butik, indstillingerne er ofte meget misvisende, og har set flere eksempler hvor producenternes eget demomateriale har kørt på deres TV"

Hej.
Har desværre ikke andre muligheder,da ingen endnu har tilbudt at komme hjem til mig og demonstrere deres tv.

Ved naturligvis godt at man ikke helt kan regne med det man ser i butikken,men.....man kan jo heller ikke prøve dem alle hjemme.(selvom det ville være rart,og gøre det hele meget nemmere)

lrev
Brugeravatar
Af michelskovbo
Novatic skrev:
Dynamic Edge LED er et salgs gimmick. Clouding kan stadig forekomme, og gør ofte iflg. mange folk fra avforums.

Udover det skal jeg ikke kunne sige, om de andre nævnte specs gør nogen forskel.
Hvorfor er det en slags gimmick? Evt. forklar?

Iflg. flere test viser at Scanning Backlight giver en ekstra forbedring.
Nu har jeg selv set begge - og har haft begge hjemme, og er klart mest imponeret over den nye model kontra den nye. Væstenligt bedre sortniveau bla.

Igen, mange mener at Hz systemerne er ringe og ikke gør nogen forbedring - hvilket jeg ikke er enige i - så mange af tingene er naturligvis en smagssag :)