Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanel brugere.

Jeg skal ud og have mig et nyt fjernsyn men har ikke en dyt fårstand på dette. Jeg har læst mig frem til at disse to skulle være et par udemærkede byd, til et budget der hedder 5000kr. Og en størrelse på omkring 40".
Jeg har kig på disse to

Panasonic Plasma TX-P37X20

SONY LCD KDL-40EX500

Har i noget at sige om disse to fjernsyn eller har i måske et helt tredjefjersyn som i vil anbefale?

Det skal lige siges at jeg ser meget fodbold, så jeg vil gerne lige meget vægt på at det bliver et flydende billede!

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X20 er anmeldt her på siden og ellers er der adskillige tråde der omhandler de to TV. Brug søgefunktionen.
Af THM
du kan få x20 i 42" ligeså billigt som 37" til ca. 3700...
begge tv er som du selv er inde på gode bud i klassen. x20 har et hurtigere panel, hurtigere kanalskift og har en god standarb billedprofil(True cinema). EX500 har et fuld hd panel, færre reflektioner og et pænere design. på 3m afstand er det dog svært at se forskel på fuld og "halv" hd i 40" klassen.
der er altså fordele og ulemper ved hver af dem, men tror du vil blive tilfreds uanset hvilket du vælger.
Af PeterD
Jeg skal prøve at forholde mig neutral, men kan fortælle at min ven har et Sony W5500 vist fra sidste år, og jeg er Pana-mand :)

Jeg ved ikke helt om der er nogenlunde samme "indmad" i kassen på W5500 og EX500 men du får lige min personlige mening:

Begge 2 er kvalitetsskærme og du bliver ikke skuffet over at vælge det ene frem for det andet..MEN...

Sony W5500: Især ved film er billedet og farverne ved Sonyen meget kunstigt at se på. Næste som en reklamefilm. Det er for "pænt" og bliver trættende i længden.

Sport i "HD format" står pænt på Sonyen , og jeg syntes at det har et "hurtig flow" i billedet, og har et rigtig skarpt billede.

Jeg har også set film og sport på et X20. Pana's billede er ikke lige så superskarpt som på Sonyen. Det har et mere "rolig/glidende" billed som man kender fra de gamle dage med CRT, og farverne (ansigtsfarve og græs ved fodboldt) er gengivet på en mere "naturlig måde", hvor Sonyen har et mere "kunstigt billede"..

Ved bluray syntes jeg også at opdateringen er bedre på et X20 end på W5500, men Sonyen har færre reflektioner, og det kan måske gøre udfaldet..
Af tommyaa
Jeg har selv købt et p37x20, kiggede også på sonyet, men synes bare man får bedre billede især ved ikke hd på panasonicen.

Kig evt på komplett.dk
Af Rodding
Jeg ville til hver en tid vælge Sony'en fremfor Panasonic'en.
Og jeg taler efter erfaring.
Købte selv et Panasonic tx-p42x20 i sidste uge.
Er ikke i tvivl om, at det har en rigtig god billedkvalitet i forhold til prisen på sølle 3800 kr.
Men samtidigt synes jeg, at det har en del plasma støj i billedet. Min nabo har et EX500 og jeg synes både farverne og billedet er noget bedre. Det er mere skarpt, farverne er pænere og stærkere og så står det knivskarpt.
Af tommyaa
Jeg er ikke enig prøv at se et ikke hd signal på sonyen det ser ikke godt ud, men hver sin smag, jeg valgte som sagt et 37" Panasonic til soveværelset efter at ha set på sonyen
Af Rodding
Jeg kan ikke finde nogen HD kanaler på mit selvom vi har den store pakke hos stofa?