Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af maskus
Jeg er virkelig i tvivl om valg af TV på dette tidspunkt, og derfor søger jeg råd herinde. "I" har før hjulpet mig så here goes:

Jeg har valget mellem panasonics G20 i 50" og så muligheden for Samsungs PS50C7705.

Jeg syntes at G20 i 50" er et super tv til sin pris (har fået tilbudt det til 8400 kr.); men er kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal give lidt ekstra ca. 2800 kr. for samsungs 3D skærm.

Jeg har i forvejen en soundbar fra panasonic med vieralink (hdavi control 5) og den vil jeg ikke af med. Og den styrres formentlig bedst gennem panasonics vieralink.

Jeg har lidt selv i tankerne at vente på 3D et par endnu og så "leve" med G20'eren (uden 3D) grundet den gode pris.

Råd/kritik/vejledning modtages gerne, tak :)

PS. Jeg har læst alle testene herinde fra godt og grundig igennem.
Jeg er ligeglad med design-spørgsmålet for jeg syntes faktisk, at G20 er ok flot på væggen, og er træt af Samsungs "plastikkant" i rammen. IMO - Den ville jeg godt skære af :)
(har et Samsung tv i køkkenet i forvejen)

Hilsen Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige nu virker det lidt som om 3D er sat gevaldigt tilbage pga. de mislykkede forsøg på ESPN i USA. Hvis de ikke engang kan få 3D op og køre på amerikansk TV der sender fodbold (amerikansk fodbold), så står det skidt til.

Der finde i øjeblikket 3-5 film i 3D og man skal jo nærmest udtrækkes i et lotteri for at få lov at få fingre i eks. Avatar i 3D. Hvis du ikke har noget andet at bruge 3D til end at se film, så ville jeg helt klart anbefale dig at springe det over.
Af trykkertor
Køb panasonicen.
Samsung har meget større risiko for linebleed, plasmabuzz, og retention.
Så spring over 3D i den her omgang og køb G20.
Ville jeg gjort.
Eventuelt sparet op til GT20 fra Panasonic der har 3D.
Af Mysen
G20 har bestemt også sine fejl og mangler. Jeg tror det er noget man får indtryk af, når man snakker om (vil jeg tro) nogen af de største sellerter i år.

Der er en lille forskel i billedkvaliteten på de 2 skærme. PS50 rammer en lidt bedre gamma og lidt bedre farver. G20 har en THX profil og bedre sortgengivelse. Retention er værre på PS50, men er bedre til at holde reflektioner ude. Desuden vender stikkenene nedad og til siden.

Den store forskel er 3D og design. Jeg vil absolut ikke anbefale 3D som det er nu. Avatarlanceringen bekræfter lidt den fesne mulighed 3D er idag, og hvis du ikke vægter designet på PS50C7705 højere end G20, så kan tror jeg næppe du får glæde af de ekstra kroner.

Jeg har dog ikke fortrudt mit køb. Jeg synes det er pænere og jeg vægter designet højt. LG laver også flotte tynde tv'er, men kun samsung/Philips magter tynde paneler uden bagudvendte stik. Desuden understøtter Samsung nogle filformater, som jeg bruger en del..
Af Hans CL
maskus skrev:Jeg er virkelig i tvivl om valg af TV på dette tidspunkt, og derfor søger jeg råd herinde. "I" har før hjulpet mig så here goes:

Jeg har valget mellem panasonics G20 i 50" og så muligheden for Samsungs PS50C7705.
G20 er sikkert et udmærket TV, men jeg har selv et PS50C7705, som jeg har sat virkelig stor pris på, siden jeg fik det ind af døren.

Én afgørende faktor kunne evt. være Samsungens indbyggede sattelittuner. Har du behov for at kunne se Canal Digital via parabol - for så kan du skrotte CD's separate boks? Hvis ikke, må du lade noget andet afgøre valget! :)

Hans CL
Af maskus
Tak, for alle de super råd, det er her forummet finder sin styrke, og det er taget med i mine overvejelser. Jeg hælder stadig mest til g20. Jeg kender billedet og er meget glad for sort-niveauet under THX. OG så har jeg fået den gode pris.

Jeg skal udelukkende bruge dens DVB-C tuner, og vil se mange film på det. Jeg kan godt leve et par år endnu uden 3D. Har PS3 og selvfølgelig overvejet muligheden for 3D-spil; men spiller egentlig ikke særlig meget. I øvrigt syntes jeg personligt, at 3D er en smule asocial. Inviterer ofte venner på besøg til en god film, og man vil hurtig mangle briller. :)

Flere råd modtages selvfølgelig gerne.

Mange tak for hjælpen

Martin