Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mortenmh
Hey

Nogen der har nogle erfaringer med dette tv: TX-P50X20

Jeg er selv lykkelig ejer af et 42" PX70 fra Panasonic, og det er denne nu 3 år gamle model jeg sætter standarden efter.

Forstået på følgende måde: Et nyt tv som nævnte 50" skal bruges til stuen og udelukkende til tv (digitalt) og masser af dvd-film. Ingen spil, ingen blu-ray ingen fancy-pancy net-halløj...

Derfor - nok er dette en lettere skrabet udgave, men er der stadig ikke meget tv for pengene (set til mellem 5500 og 6500), og er dette HD-ready tv ikke rigeligt til at dække vores behov her i huset ? Her kommer sammenligningen med PX70,eren ind i billedet - for jeg går da ud fra at billedkvaliteten på denne P50X20,er ikke er ringere end mit gamle PX70 ?

Kan nok regne ud at V20/G20 er bedre... jeg vil bare sikre mig at jeg ikke går et skridt tilbage sammenlignet med PX70 i 42" (og gør jeg ikke det, så er der ingen bekymring herfra om at det så kan gøres endnu bedre)

:)
Brugeravatar
Af Weissbier
Tiden er løbet fra 50" skærme, der er kun HD Ready. Det kunne gå i 2007, men nu er tiden gået. Det kan godt være, at du ikke ser blu-ray lige nu, men hvis du planlægger at beholde dit nye fjernsyn lige så længe som dit nuværende, er det fuldkommen sandsynligt, at du på den ene eller anden måde får dig BD-afspiller, og så er det ærgerligt ikke at kunne nyde filmen i fuld HD. I Panasonic termer betyder det G20, medmindre du bliver dristig og køber et Samsung... :D
Af Mortenmh
Hvis jeg nu 100% hårdnakket slår fast at jeg IKKE skal have Blu Ray afspiller og at jeg og min pengepung er aldeles tilfreds med dvd-skiver - kan jeg så få en vurdering af denne 50" skærm til dvd-brug ?

Jeg skal straks tilføje at jeg har ejet 2 PS3,ere og 1 Panasonic Blu-Ray afspiller, og aldrig er noget blevet brugt så lidt - især blu-ray mulighederne. Bevares, nogle af filmene ser flotte ud - andre er utroligt kunstigt,kikset og forhastet overført. Jeg sparer mine penge, og køber dvd-film billigt i stedet. Når jeg er yderst tilfreds med den kvalitet, kan vi så vende tilbage til kvaliteten af f.eks dvd på X20,eren i 50" ?

8)

Og igen.... jeg ofrer ikke flere kroner på blu ray...BASTA ;)
Af THM
det er godt til prisen og vil højst sandsynligt indfri de behov du nævner. i 50" kan man dog se forskel i fuld hd materiale, men da det ikke er en prioritet, og du vil have et stort tv billigt, ville jeg ikke være nervøs for at købe det.
Af BrianH
Jeg har stået og kigget på det tv i en butik, og på 3 meter og længere væk, ser det flot ud.
Af Mortenmh
Præcis..takker

Jeg er bestemt heller ikke uvidende om blu ray-billede på Full HD skærm - vær ikke i tvivl om det.

For mig er det bare ikke et krav - og jeg er som sagt ikke interesseret i Blu Ray mere.

så hvis denne skærm levere et rigtigt godt billede til dvd, så er jeg tilfreds - og igen, her kommer sammenligningen med mit gamle PX70 ind i billedet, for denne trods alt nyere X20,er leverer vel et bedre billede en PX70,eren ?
Af Mortenmh
Og til BrianH:

Se, det lyder også godt - vi sidder nemlig 4 meter væk her i huset 8)

plus/minus 3-4cm
Af BrianH
Hvis du køber det, så skriv tilbage om hvad du synes om det
Af Mysen
Jeg har en ven, der lige er gået fra en 42" PX70 til en 50" PK350n fra LG, og han kaldte det en forbedring i billedkvalitet. Den koster kun godt 5000 og altså ca det samme som X20.
Jeg kender ikke til tests af PK350n, men generalt er Panasonic jo ret gode til det der med fosfor, så mon ikke X20 er et fint valg.
Af Lars K
Synes umiddelbart at opløsning på 1024x768 virker en smule lav taget i betragtning af at størrelsen er 50". 42" versionen har lettere ved at slippe af sted med det.

Men igen på 4-5 meter ved brug af SD materiale er det nok begrænset hvor meget man lægger mærke til det.
Af Mortenmh
Nu hænger den ihvertfald på væggen :p

Og jeg er yderst tilfreds. Value-for-money - ingen tvivl i min bog. Passer perfekt til siddeafstanden, standard digital kabel tv ser fint fint ud (det er alligevel konen der skal se mest af det - jeg ser YDERST sjældent ret meget af den overvejende store mængde bras) og Tomorrow Never Dies på dvd i Ultimate Edition slog fast med syvtommer-søm at det ihvertfald ikke er et dårligt film-billede man skal trækkes med i sofaen. Jovist findes der bedre skærme - mange er jeg sikker på, men det gør næppe denne til en dårlig skærm, og lur mig om ikke den ihvertfald sparker mås til ikke så få LDC-skærme.. (og de lidt mere kendte LCD-ditto O_O )

Til 5800kr hos min lokale (og ganske enkelt suværene forhandler) klager jeg ikke...
Af Mysen
Tillykke med skærmen. Super at høre at du er godt tilfreds ;)

Du kan evt. smutte ind på testen, for at finde et par anbefalede indstillinger, så du får den justeret lidt.
Af Mortenmh
Thanks...det vil jeg da vist lige gøre 8)
Af BrianH
Hvordan er opløsningen på et 50" 1024x768 i forhold til et 32" CRT tv?