Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af IceFox
Hey..

Jeg har en HP bærbar og har flere gange set film via min bærbar på mit tv via et HDMI kabel..
Normal når jeg skulle have lyd på, skulle jeg ind i lydindstillingerne inde i kontrolpanelet..
Der havde jeg 3 muligheder førhen, idag har jeg kun 2.. Billedet er fint igennem.. Men uanset hvad jeg har prøvet, kan jeg ikke få lyden med over..
Tv´et er et Samsung hvis det har nogen betydning..
Mit surroundanlæg, som også er Samsung, står fint med HDMI i skærmen.. Så forstår ikke hvor lyden er blevet af..

Nogen der har et par fixe idéer til hvad der kan være galt..?
Af Bliss
Tryk på "start"

Tryk på "kontrol-panel"

Vælg "hardware og lyd"

Under "Lyd" trykker du på "administrer lydenheder"

Regner med det er her du selv er nået til

På listen har du her sandsynligvis "højtalere" og "realtek audioutput" (denne kan hedde noget andet hos dig)
Til slut skulle der gerne stå navnet på dit TV eller forstærker alt efter hvordan du har sat det op.

Hvis du ikke kan se dit tv eller forstærker, så så skal du højreklikke i feltet hvor du har de 2 ovenstående ikoner og sætte flueben ved " Vis deaktiverede enheder" Nu skal dit TV eller forstærker komme frem på listen, hvis det ikke gør er dine kabler ikke tilsluttet, eller et kabel eller en port er defekt.

Hvis din enhed kommer frem skal du højreklikke på den og trykke aktiver.
Af IceFox
Jeg får intet frem, og der er flueben ved "Vis deaktiverede enheder".. Heller ikke selvom jeg slår begge flueben af og på, så hjælper det heller ikke..

Der er kun "speakers" og "Realtek Digital Output"
Af Bliss
det er ikke så godt, prøv med et andet kabel og håb på at det du har et et milligt kabel som ikke kan holde til at blive koblet til og fra hele tiden, ellers må du have fat i en anden pc med HDMI og teste at det ikke er dit TV eller forstærker der er sket noget med.
Af IceFox
Tror jeg snupper min fars bærbar imorgen så.. Så kan jeg da prøve og se om det fungerer.. Har ikke lige et andet HDMI kabel hjemme nemlig..
Af IceFox
Har prøvet og opdatere driverne.. Men der kom ikke et tv eller andet om som den 3. ting.. Men nu virker det.. Så må vi se om det også virker næste gang jeg vil forsøge at sætte det til..