Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cap92
Hej folkens.
Jeg overvejer meget stærkt at købe et philips 32pfl5405h til værelset. Det koster lige pt 3599 kr i føtex hvor jeg kan få yderligere 10% rabat. Vil i anbefale mig dette køb (:?
Af BrianH
Helt klart!
Jeg vil også anbefale dig at lade være, for jeg ved ikke hvad du har brug for eller ønsker dig.

Det Philips er dog pengene værd, selvom det ikke er billigere end andre steder.
Af cap92
kan lige fortælle lidt om hvad jeg har brug for.
Fjernsynet skal hænge på en væg 4 meter fra min seng.
Jeg skal kunne se hd fjernsyn på de tilgængelige kanaler + bluray film. Samtidig vil jeg meget gerne have mulighed for at kunne streame film fra min computer trådløst til fjernsynet. Men det er vist noget jeg skal købe eksternt ud over.
Af Mysen
4 meter er temmelig langt væk at se tv på 32". Du er ikke i nærheden af at få glæde af HD kanalerne og da slet ikke glæden ved den fulde opløsning på en bluray.

Du burde gå efter af få mindst en 40-42", men jeg ved ikke hvad dit budget ligger på..

En panasonic TH-P42X20 koster ca. 3700.
For godt 5000 kan du få en 50" skærm. LG PK350n. Det ville nok være mit personlige valg til et tv, der skal afspille bluray film, men dog kun er til soveværelset.

Hvis du er meget forelsket i netop billedet på Philips, kan du få samme model i 42" for 1000 ekstra. Det bør du altså overveje efter min mening.
Brugeravatar
Af hans123
cap92 skrev:Hej folkens.
Jeg overvejer meget stærkt at købe et philips 32pfl5405h til værelset. Det koster lige pt 3599 kr i føtex hvor jeg kan få yderligere 10% rabat. Vil i anbefale mig dette køb (:?
Bruger sådan en model i soveværelset.

Gav dog kun 2995.- for det hos føtex på tilbud.

et udmærkede TV Slå alle digitale kredsløb fra og det viser OK billeder
Af THM
hans123 skrev:
cap92 skrev: et udmærkede TV Slå alle digitale kredsløb fra og det viser OK billeder
lige præcis de kredsløb ødelægger billedet efter min mening :)
fra 3m afstand syntes jeg ikke jeg får helt nok ud af bluray på en 42" så vil også anbefale trådstarter en større skærm end 32" hvis der er plads ;) og her ku både pana X20 og 5405 være gode bud i prisklassen.
Af cap92
jeg tror godt lige jeg kan få plads til et 42 tommer. Min max pris er nok på 4500 kr ca.
Men vil i så anbefale mig at købe TH-P42X20 i stedet ? Har dog ingen erfaring med plasma fjernsyn og kan se at det kun er hd-ready?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I den afstand har det ingen betydning om noget er HD-Ready eller om det er fuld HD. X20 er fint til formålet.
Af Mysen
Jeg skrev jo tidligere, at netop dette var en mulighed.
Det er sikkert ok... Hvis du har fået det anbefalet, er du vel ikke helt galt i byen. Farverne på et Philips er dog som regel lidt overskruede, og det er svært at indstille sig fra.

Plasma giver generelt et bedre billede i tv ved SD signaler, og du må endelig ikke afvise X20 pga. den mindre opløsning. Det er altså ikke noget du kan se, med 4 meter til en 42" skærm. En af ulemperne ved en Plasma er den lave lysstyrke, men dette er som regel ikke noget problem i et soveværelse.

Se dem i en butik, og hvis du låner en fjernbetjening, så du kan slå de mange funktioner fra, så kan du få en idé om, hvordan det bliver derhjemme. Og hvis farverne på Philips tiltaler dig, så er det jo bare det du gør. Hvis de får dig til at tænke på tivoli, så viser x20 et mere korrekt billede.
Af cap92
Har så lige opdaget at på den væg det skal hænge på er der ikke plads til et 42 tommer. Så det bliver nødt til at blive et 32 tommer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så nap du blot det Philips du har kig på. Det er lige før det er ligegyldigt om du slår de mange billed-forværrende-kredsløb fra eller ej. Du vil ikke kunne se artefakterne på så lille en skærm i 4 m afstand. Du kan derfor nøjes med at justere farverne.
Af cap92
tror sgu jeg nupper det så! Er det muligt at finde guide til at optimere tv'et til de optimale indstillinger herinde?
Af BrianH
cap92 skrev:tror sgu jeg nupper det så! Er det muligt at finde guide til at optimere tv'et til de optimale indstillinger herinde?

Du kunne starte med at læse testen at tv'et :)