Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

stem

Af daizy
Ja man er kommet der til hvor man spørger sig selv LCD eller plasma?

Jeg har selvfølgelig læst de forskellige artikler om teknologi og anmeldelser på siden men jeg har stadig brug for lidt hjælp.
Jeg er kommet så langt at den står mellem:

Philips 46PFL8605H (LCD) ca. 12.000 kr.

Samsung PS50C7705 (Plasma) ca. 11.000 kr.

Jeg håber der er nogen der ude der har lidt erfaring med dem eller bare er god til at overbevise mig det ene frem for det andet.

på forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lidt flere oplysninger vil nok hjælpe. Hvad skal du bruge det til? Hvis der er 24 timers konsolspil med i ligningen så er det nok ikke plasma du skal vælge.
Af daizy
yakken skrev:Lidt flere oplysninger vil nok hjælpe. Hvad skal du bruge det til? Hvis der er 24 timers konsolspil med i ligningen så er det nok ikke plasma du skal vælge.
Har det nogen betydning for valget mellem de nævnte tv'er?

Men ellers kunne det se sådan her ud:

dag 1: nul tv
dag 2: 1 HD film fra en skive + lidt nyheder og zapperi
dag 3: lidt nyheder og zapperi + 3 timers konsol spil
dag 4: 1 HD film fra en skive
dag 5: 4-5 timer konsol spil
dag 6: nul tv.
dag 7: osv

og har ingen interesse i 3D teknologi og nettv
Af Supergris
Hvis du er ligeglad med 3D, er der hos mig ingen tvivl om, at jeg IKKE ville vælge ét af de nævnte tv, men købe LG PK50 760n i stedet...
Af daizy
Supergris skrev:Hvis du er ligeglad med 3D, er der hos mig ingen tvivl om, at jeg IKKE ville vælge ét af de nævnte tv, men købe LG PK50 760n i stedet...
ok ellers tak for en lidt "kriminel" anbefaling til et helt andet mærke :)

Hvad er begrundelsen udover at det sandsynligvis ikke har "3D" teknologien?
Af Bliss
3D teknologien betyder meget, du betaler rigtigt meget ekstra for at få 3D-ready tv, men hvis du ikke har planer om at bygge dig et 3D ready media center eller vil bruge yderligere 3000kr på en 3D afspiller så køb et TV uden 3D og spar 5000kr

Kan fortælle dig at jeg den sidste måned har brugt ca 25.000 på at bygge et 3D-sytem op i stuen. Når man først går i gang tager det overhånd hvis man vil have det hele ud af det nye 3D format også på lydsiden.

Mit ser nu sådan ud:

TV Panasonic 42VT20 12.000kr

Forstærker: Onkyo TX-SR608: 3500kr

Højtalere: Energy encore 5.1 surround kombineret med 2 x System audio fronthøjtalere til et 7.1-system: Havde det gamle encoresæt i forvejen, System Audio 2 stk koste ca 4000kr

Så skulle der et nyt grafikkort til til 2000kr

Kabler: ukent, men alt for mange penge brugt på det fordi ingen kunne hjælpe med at sætte det hele op da det er for nyt så måtte selv prøve mig frem...det tog en måed før alt virkede, me u virker det også 99% sm jeg vil
Af Supergris
Prisen, samt at det er et utroligt lækkert tv, både billedmæssigt samt designet...
Af daizy
jeg må indrømme at jeg hælder mest til Phillips og hvis jeg kan få med tilsvarende specifikationer UDEN 3D ready så ville det være dejligt. 3D siger mig intet :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
daizy skrev:Har det nogen betydning for valget mellem de nævnte tv'er?

Ja, det har noget at sige. Som jeg skrev, så vil plasma ikke egne sig til længere tids brug med statiske elementer, som du typisk vil have når du spiller. Jeg ville ikke turde bruge et Samsung plasma til konsolspil i 5 timer i træk.
Af daizy
yakken skrev:
daizy skrev:Har det nogen betydning for valget mellem de nævnte tv'er?

Ja, det har noget at sige. Som jeg skrev, så vil plasma ikke egne sig til længere tids brug med statiske elementer, som du typisk vil have når du spiller. Jeg ville ikke turde bruge et Samsung plasma til konsolspil i 5 timer i træk.
Ok ja men tak jeg stoler på dig. Jeg hældte sådan set også mest til phillips LCD
Af daizy
er der så nogen der ved om man kan få denne phillips model uden 3D forudsætter selvfølgelig at der er penge at spare :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor er det netop denne model du er ude efter? Jeg ville personligt hælde mod Sharp hvis det var en LED-model der var målet. Vi har testet et par stykker af dem allerede.
Af daizy
yakken skrev:Hvorfor er det netop denne model du er ude efter? Jeg ville personligt hælde mod Sharp hvis det var en LED-model der var målet. Vi har testet et par stykker af dem allerede.
ok jeg er lydhør :) har du link til en anmeldese
Af THM
jeg er selv mest til plasma, synes dog også at 8605H er et fedt tv, men hvis du godt kan lide philips og gerne vil have et billigere alternativ uden 3d, så er 5605H modellen en oplagt mulighed...