Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Opfattelsen af HDCP er som jeg læser den korrekt. Essensen er jo hvert fald, at begge ender i et setup skal understøtter HDCP for f.eks. at afspille en købt Blu-Ray eller HD-DVD film. Og man snakker så også om, at Vista har integreret HDCP, så man kun kan se HD-DVD og Blu-Ray, hvis man sender et HDCP signal fra ens grafikkort - det kommer der på de nye HDMI grafikkort - til en HDCP skærm.
Af champen,næsten
Hov, jeg er helt holdt op med at modtage mails, når der bliver postet i denne tråd (har nok glemt at check'e en box herunder)

Men yderst interessant skærm, bestemt. Og yderst fornuftig pris, må man sige, set i forhold til i hvert fald Eizo.

Ser frem til et rewiev når du får tid :-)
Af champen,næsten
Hej Rasmus og andre

Nu kan det godt være jeg stiller et dumt spørsmål - men vil LG L245WP kunne håndtere et 1080p signal og vise det med en 1:1 pixelmapping?

De andre, Benq (især) samt Eizo, er omend slet ikke blege for at nævne det i deres produktbeskrivelser - mens LG (eller 2. parts sites) slet ikke nævner det. Er det kun afhængigt af selve panelet? Det stiller vel også krav til båndbredden i elektronikken, der styrer panelet når man sender et progressivt billede igennem fremfor et interlaced?

Mvh,
Jesper