Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej alle

jeg har et samsung LE37M8

mit spørgsmål er om det er helt normalt at lyden fra min dvd afspiller forsvinder hvis man lige har skiftet kanal og vender tilbage til hdmi kanalen.

den eneste måde jeg kan få lyd på igen er at trække hdmi kablet ud og sætte det i igen.

det ville være rart hvis der fandtes en løsning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som om HDMI-handshake går galt hvis man skifter input. Er problemet der stadig hvis du slukker og tænder TV'et eller er det stadig galt derefter? Eller rettere: Hvilken enhed (TV eller DVD) skal du slukke og tænde før lyden kommer igen?
Af spio71
jeg skal slukke dvd'en før der kommer lyd igen.

lige et andet spørgsmål. skal sådan et tv selv hoppe over på hdmi når jeg starter dvd'en'?
Af spio71
nå efter at have tænkt lidt over at det er dvd'en der skal slukkes så prøvede jeg at sætte vores hd-cam til tv'et.

vups der skifter tv'et selv over på hdmi og der er ingen probs. med at lyden forsvinder. så det må være dvd'en der er noget skrammel.

men hører da gerne noget input fra jeres side af
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var netop formålet med at prøve at se hvilken enhed der ikke kunne finde ud af det med handshake. Hvis du beslutter dig for at skifte DVD'en ud, så overvej om ikke en BluRay (som også afspiller DVD) var et bedre valg næste gang.
Af spio71
det vil jeg gøre

jeg siger tusind tak for hjælpen