Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

jeg er den lykkelige nye ejer af 63PS7705.
Vil tilslutte mit nye samsung PS63C7705 panel til min DAC fra den optiske udgang, og DAC'en sidder direkte foran stereoeffektforstærker.

Problemet er at den optiske udgang på panelet ikke er variabel, dvs. kan ikke skrue op/ned for lyden vha. fjernbetjening - den kører bare max niveau uanset hvad.

Har forsøgt med/uden indbyggede højttalere sluttet til, og øvrige tænkelige indstillinger for optisk og lyd, men intet hjælper, kan ikke regulere udgangen vha fjernbetjeningen.

At dømme på sætninger i brugermanualens side 10:
- 'skal du sænke lydstyrken på både tv'et og systemet'
- 'lydstyrken på hovedtelefonen (RCA udgang) og tv'et justeres separat'.

så kunne man tænke at den optiske udgang også skulle kunne reguleres på alm. vis via fjernbetjening... men nej.

Er der andre der har løst dette ? eller bliver eneste løsning en separat forforstærker med variabel udgang ??

PFT :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Udgangene kan ikke reguleres.
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg har selv en C7705, og som Yakken skriver kan den optiske udgang ikke reguleres. Du får brug en DAC med volumekontrol (som min Benchmark) eller en kontrolforstærker før effektforstærkeren - desværre.
Af HAT
Jeg har et relateret problem:

Jeg synes at lydniveau'et generelt er meget lavt ud af C7005's optiske udgang. Det også bare too bad? Man skal virkelig give kontrol forstærkeren gas...

/HAT
Brugeravatar
Af Weissbier
HAT skrev:Jeg har et relateret problem:

Jeg synes at lydniveau'et generelt er meget lavt ud af C7005's optiske udgang. Det også bare too bad? Man skal virkelig give kontrol forstærkeren gas...

/HAT
Jeg synes ikke selv, at (lyd)niveaet er lavt, men hvis du har den opfattelse, ja, så er der kun den mulighed at give den gas. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når det kommer til både analoge og optiske udgange på TV, så er der ufatteligt få som har mulighed for volumen regulering direkte via TV'et. Man kunne ellers godt have tænkt sig at det var muligt, hvis man havde en option der indikerede at den indbyggede højttaler skulle slås helt fra. Sådan en intelligens har jeg dog endnu til gode at se...

Mit eget Pioneer har volumenreguleret sub-udgang (og tilslutning af højttalere direkte), men ingen stereo-phonoudgang.