Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, jeg står og skal købe et tv, og vil gerne smide en masse penge efter det, og få den bedst mulige kvalitet.
Jeg fandt først g20 modellen i 42 tommer fra panasonic, men fandt ud af at det ville passe bedst med et 37 tommer til mit værelse. Så jeg faldt altså over LCD udgaven, som er næsten lige så dyr, trods den er 5'' mindre.
Er 37'' et ligeså godt et fjernsyn som 42''?
Hvad er forskellen, hvad er bedre, hvad er ringere?
Brugeravatar
Af MigSelv
Størrelsen på panelet er ikke en kvalitetsfaktor, den er vel nærmest mål for betragtningsafstand.
Det er heller ikke en "rimelig" opgave, at skulle sammenligne de 2 modeller. Det er 2 forskellige teknologier, med hver deres forcer, og selvfølgelig svagheder.
Hvis du vil opnå bedste billedkvalitet, så bør valget falde på P42G20E
Af Ialocin
Jamen det var også mere de teknologiske forskelle jeg tænkte på. Er der stor forskel på kvaliteten ved de to?
Af Steen Bay
Ialocin skrev:Jamen det var også mere de teknologiske forskelle jeg tænkte på. Er der stor forskel på kvaliteten ved de to?
Du kan finde en "Plasma vs. LCD" fokusartikel her på siden. Det er to ret så forskellige teknologier, med hver deres styrker og svagheder. L37G20e er et af de bedre LCD-TV med 200Hz scanning backlight, og faktisk, så kan det meget vel blive netop det TV jeg selv vælger, når jeg på et tidspunkt får taget mig sammen til at købe mit første fladskærms TV.
Af Ialocin
Okay, men overordnet set, så vil plasma udgaven være det bedste tv?
Af Steen Bay
Ialocin skrev:Okay, men overordnet set, så vil plasma udgaven være det bedste tv?
Jeg ville nok foretrække at sige det sådan at plasma udgaven er et 'anderledes' TV. :)
Af Ialocin
Haha, okay. Og hvad skal det sige? :D
Af Steen Bay
Ialocin skrev:Haha, okay. Og hvad skal det sige? :D
Mener bare at det (som jeg sagde) er to forskellige teknologier, med hver deres styrker og svagheder. Mener ikke man (med rette) kan sige at den ene er entydigt 'bedre' end den anden.