Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Først og fremmest vil jeg høre om det er muligt at bruge en tv fra Sverige i Danmark, fordi de findes sikkert billigere derover.

Så vidt jeg ved, skulle flere hertz = bedre kvalitet, men jeg har også læst, at producenterne bruger forskellige metoder for at måle hertz bla. så det betyder ikke nødvendigvis, at flere hertz = bedre. Er det rigtigt? På den anden side, har jeg også hørt, at jo flere hertz jo bedre hvis man skal tislutte computeren til skærmen. Er det rigtigt?

Jeg leder efter en 37 eller 40 tommer LCD, som skal bruges for det mest som en computer skærm. Jeg har læst en anmeldelse her på siden fra en der har købt en Samsung 37" LCD-TV LE37C535XXE og er meget tilfreds med den. Jeg har også tænkt på at købe det samme fordi den står meget billigt på El Giganten og specs var også gode, bortset fra faktum, at den er kun 50hz. Hvad synes I?

Hvad ville I ellers anbefale? Jeg tænker på at bruge maksimum 5000.

Nu kommer et dumbt spørgsmål, for jeg har ikke haft et fjernsyn i 4 år, og aldrig i Danmark. Jeg ved ikke hvordan det fungerer at tilslutte tv'en til kabel, eller hvad end det hedder. Jeg ved, at jeg får en masse kanaler med lejen i min bygning. Skal jeg bare tilslutte en kabel fra væggen ind i tv'en eller hvad?

Mine krav:
- de rigtige specs for PC tilslutning.
- 37" eller 40"
- HDMI input
- Jeg vil sætte tv'en op på væggen, så det ville være rart hvis den var tynd og kom med vægophæng, men det er ikke nødvendig
- lav strøm forbrug ville også værer rart
- internet: ikke vigtigt
- synsvinkel: ikke vigtigt
- USB input: ikke vigtigt (men måske kommer det til at være nyttig i fremtiden)

Tror I, det bliver billigere efter jul? Er det en god ide at vente?
Af dlna
kik efter et 40" der kommer så få 37" til landet... så de er ofte dyre pga. ekstra fragt osv.. så du får mere for pengene ved en 40"

mener at sony ex500 eller ex501(sort bund) giver mest for pengene...

men ex400 er også glimrende dog kun 50hz

intet tv kommer med vægbeslag... men det giver dig også muligheden for at vælge beslag efter dine behov..