Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg er den glade ejer af et Samsung PS50B855, som er kommet voldsomt i tvivl, om det ville kunne betale sig at skifte til det nye C7705.
Ved at det nye kan optage på USB og at det har 3D, og det er jo et par plusser i forhold til det jeg har. Om det så er noget jeg nogensinde får brugt ved jeg ikke rigtigt.

Men hvor godt er det nye kontra det jeg har ?
Er der evt. Nogen her, som selv har haft B855 og har skiftet til C7705. Som kan fortælle, om det er meget bedre på billedsiden, eller om det er det samme.
Syntes jeg har læst, at det ikke døjer så meget med retention som det jeg har. Er det korrekt opfattet ?

Jeg skal primært bruge det til 2D tv, så derfor går jeg mest op i hvor meget det er forbedret på billedsiden. Og er det minimalt, så venter jeg nok et års tid endnu med at skifte, da det andet ikke engang er et år endnu :(

Glæder mig til at høre fra jer
Af ajhals
Jeg har ikke selv haft det du har, men jeg har C7705. Jeg kan sige, at hvad jeg har oplevet, så er der stadig en del retention. Jeg synes ikke det er noget problem, men jeg bruger det heller ikke til at spille på.

Mht. billedekvaliteten, så tror jeg ikke der er den store forskel. Mener faktisk at sortniveau er lidt dårligere på den nye, og lidt pudsig, da der er væsentlig forskel på, om du bruger en 50hz kilde (dårligst) eller en 60hz/24hz kilde (bedst) (se evt. rasmus' test eller tidligere indlæg herinde om emnet).

Hvis du er tilfreds med den du har, og ikke har fået en af dem der brummer som en vinkelsliber, så tror jeg, jeg ville vente :)!
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg vil heller ikke mene, at du vil få noget ud af at udskifte din B855 med en C7705 - udover en tyndere tegnebog forstås. ;) Forskellen er for lille, så medmindre du er helt forgabt i 3D, vil jeg sige, at du skal spare dine penge.
Brugeravatar
Af CrazyA
Tusind tak for jeres svar, så venter jeg nok et års tid endnu O_O
Medmindre jeg lige pludselig kommer i tanke om, at jeg ikke kan sove ordentligt om natten, hvis jeg ikke kan se 3D og optage på USB, så jeg formentligt kan sætte en udsendelse på pause ?

ajhals@ Mit er helt stille :)

Weissbier@ Min tegnebog kan næsten ikke blive tyndere, kom til at købe sprit ny Ford Mondeo for et par uger siden, og de ville jo ikke give meget for min 2005´r :((
Brugeravatar
Af Weissbier
CrazyA skrev:Tusind tak for jeres svar, så venter jeg nok et års tid endnu O_O
Medmindre jeg lige pludselig kommer i tanke om, at jeg ikke kan sove ordentligt om natten, hvis jeg ikke kan se 3D og optage på USB, så jeg formentligt kan sætte en udsendelse på pause ?

ajhals@ Mit er helt stille :)

Weissbier@ Min tegnebog kan næsten ikke blive tyndere, kom til at købe sprit ny Ford Mondeo for et par uger siden, og de ville jo ikke give meget for min 2005´r :((
Impulskøb er de dyreste! :p Du har dog fået en fed bil ud af det. Til lykke med den. :)
Brugeravatar
Af CrazyA
Tak for det.
Ja, impulskøb er noget hø, skulle egentligt bare ha lavet årligt rust eftersyn. Og mens jeg ventede, var det så at det gik galt ;)