Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Står i den lidt underlige situation at jeg skal have kalibreret min white level på min widescreen dell monitor så den passer til TV output vga level som jeg kan se og læse mig til forskellige steder er anderledes end black white level pc vga output. dette gør at et vga billede output fra en xbox bliver udvasket da den sender til video/tv vga sort hvid output til en skærm som forventer pc sort hvid levle output.

jeg har så fundet ud af at jeg kan justere white or black level i service menuen og få dem ned på omkring video level så billedet bliver mere kontrastrigt og sorten bliver sort og farverne naturlige når den outputter fra xboxen gennem vga. dog bliver det nu faktisk lidt for mørk og jeg mister en smule detalje i det helt mørke og sorte farver.

nu til spørgsmålet, som jeg håber at en der ved hvad jeg snakker om kan besvare for mig, er der nogen præcis standard på hvor meget forskel der er i % på PC Og Video VGA Output? og er der en god måde at få indstillet det helt korrekt. håber der er nogen der kan hjælpe der er inden i den slags. (ved godt det er et mærkeligt spørgsmål som nok de sværeste kan besvare medmindre man arbejder i en af dertilhørende brancher hehe) ;;) :)